wtorek, 7 grudnia 2010

(archiwum Sunsilk) 23.11.05 // Opowiem wam o... dorastaniu

Niedawno z córcią miałyśmy poważną rozmowę o dorastaniu, żałowała swojego dzieciństwa, jego beztroski, swobody, radości z drobiazgów, zaczęłam się nad tym zastanawiać i...

- dzieciństwo jest beztroskie i piękne (o ile nie trafi się na rodziców "patologów"), ale się go praktycznie nie pamięta;
- nastoletniość jest zakręcona, szalona, swobodna, o ile ma się z kim szaleć i o ile rodzice pozwolą na luz. Jeśli nie, najpiękniejsze niby lata, spędza się w domu i wypełnia nauką, sprzątaniem swojego pokoju i pozorowaniem bycia dojrzałym;
- wiek po maturze- znowu dylematy, jakie studia, czy w ogóle, nie mam chłopaka, mam chłopaka, ale nie takiego, jak bym chciała, mam chłopaków na pęczki, ale nie mogę znaleźć tej prawdziwej, jedynej miłości..., chciałabym być samodzielna, ale rodzice nadal mnie sponsorują, jestem więc od nich uzależniona i muszę nadal wysłuchiwać ich mądrości;
- wreszcie dwadzieścia parę lat- jest nareszcie ten jedyny, ślub, wspólne, samodzielne życie... i tu dopiero zaczynają się kwiatki. Jeszcze nie skończyłam studiów, a tu ciąża, ups, nie mamy mieszkania, nie pracujemy, nie ma kasy, miało być różowo, więc dlaczego ciągle się kłócimy i ciągle chodzę zła i nadęta?
- po 25 roku życia chwila stabilizacji, dzieciak w miarę odchowany, o ile zaraz nie pojawi się kolejny bociek z dobrą nowiną. Jest nareszcie upragniona praca (rozpatrujemy wariant optymistyczny), rodzice i teściowie przestali się wtrącać do wszystkiego, pomagają za to spłacać kredyt na mieszkanie. Zaczyna się klarować, tylko skąd czasami ta myśl- czy moje życie zawsze już będzie takie? dom, praca, dzieci?
- około trzydziestki nareszcie własny kąt, samodzielna decyzja o drugim dziecku, stateczne, monotonne dni odliczane świętami, wakacjami, pójściem dziecka do przedszkola, do pierwszej klasy...
- po trzydziestce- dzieciaki są na tyle duże, że zostaną same w domu, zaczyna się etap drugiej młodości. Szalone imprezki ze znajomymi, wyskoki na miasto, eskapady po lokalach, w przerwach praca, wywiadówki w szkole i podliczanie "kurcze, oby starczyło do pierwszego".
- koło czterdziestki- samozadowolenie- ale jestem dzielna: ukochany, znudzony mąż, rozpieszczone dzieciaki, wypasione autko, własna chata (przydałaby się większa), stała praca, ja jeszcze całkiem do rzeczy, i gdzieś tam w duszy ten ciągły niepokój, niedosyt, że można by tak inaczej, tak coś zmienić, coś zrobić, gdzieś pojechać, czegoś dokonać, ale nie stać, ale brak czasu, zmęczenie, może potem...
Na dłuższą analizę nie mam siły. Każdy etap naszego życia ma swoje plusy i minusy, problem w tym, żeby umieć je dostrzegać i doceniać i po prostu cieszyć się każdą chwilką, nie patrząc na to co za mną, co przede mną.Po prostu CARPE DIEM.

ps. Zdjęcia małej Beatki , to "zdjęcia zdjęciom" stąd taka jakość; mi osobiście to nie przeszkadza, zawsze bardziej ceniłam duszę obrazu niż walory wizualne :)


komentarzy [72] Komentuj z głową »

spokojna
27.11.05 01:00, szczęściara1976 // hehe a ja
// skasuj komentarz
kolo30 i zero dzieci! po co CI to tak wczesnie bylo???tyle nerwow? i klotniz mezem??ja nie bede sieznikim klocic(na razie od 3lat ani jednej wielkiejklotni-czasem inne zdania ale rozmowa na razie da sie zalatwic:)

26.11.05 20:53, Kasia24 // ja bym chętnie
// skasuj komentarz
wróciła do tego okresu beztroski - tak gdy miałam te kilka lat, i świat zawsze był kolorowy :)

spokojna
26.11.05 13:11, Jagodzia moderator
// skasuj komentarz
baluj baluj,tylko nie spij sie tak jak ja bejbeeeeeeee =).

26.11.05 09:21, Man
// skasuj komentarz
Heh a ja mysle-co za mara piekielna mnie w nocy dusi i spac nie daje...;D Plusik:)

25.11.05 23:46, Man
// skasuj komentarz
Mejlik czwóreczko-dobranoc-lece;)

smutna
25.11.05 23:04, hari
// skasuj komentarz
fotki swietne:)

25.11.05 22:54, Man
// skasuj komentarz
:)<cmok><papa>:)

25.11.05 22:52, Man
// skasuj komentarz
No grzeczna dziewczynka-masz tu całuska i juz sie nie martw:)

25.11.05 22:50, Man
// skasuj komentarz
Mam Cie odprowadzic?;))))))))) Nie bój sie malenka;))) Bede Cie trzymał za rączke;D Zaraz spadam-ale nie ide spac;)

25.11.05 22:45, Man
// skasuj komentarz
Dokładnie-bo "piersi" bedą ostatnimi;D)))

spokojna
25.11.05 22:29, *szwagierka moderator
// skasuj komentarz
piękne zdjęcia "z duszą" :-)) ja jestem chyba akurat między dwoma ostatnimi wymienionymi przez Ciebie etapami :-) dużo swojego życia znalazłam w opisanych przez Ciebie etapach :-) ja sobie znalazłam pasję rok temu... może uda mi się "spełnić" w niej :-) Pozdrawiam!

25.11.05 22:20, Man
// skasuj komentarz
Cyc-to cyc. Ewentualnie Big Cyc, lub Waldus-cycu jeden:))

25.11.05 22:13, Man
// skasuj komentarz
Wiem, nawet w zwiazku z Twoim 2 nabytkiem zadałem Ci pytanie u Donaise":))))

zajęta
25.11.05 21:48, Pulpecja * Dudzinka moderator // A tutaj.....
// skasuj komentarz
Mam cosik dla Ciebie :))))))) http://polskaludowa.com/dzwiek/nagrania/pankracy_kto_dogoni_psa.mp3 Miłego słuchania :))))))) Pozdrawiam :))))))

25.11.05 21:37, Man
// skasuj komentarz
Tak Calineczko?;))))))

zajęta
25.11.05 21:36, Pulpecja * Dudzinka moderator // :))))))
// skasuj komentarz
No jak na co ??? Przecież pod zdjęciem zaproszenia jest link.... :PP Nikt go chyba nie zauważył jeszcze :D A ten tego...no ...już jest :P Pozdrówki :)))))

25.11.05 21:28, kuki.monster moderator
// skasuj komentarz
na petli w kortowie jest duzo ogloszen ale albo drogo albo daleeeeeeeeeko od kortowa, zobaczymy:-)

25.11.05 21:28, Man
// skasuj komentarz
Za mało":) Maleńka;))

25.11.05 21:25, kuki.monster moderator
// skasuj komentarz
:-)

25.11.05 21:24, Man
// skasuj komentarz
Zatem niech sie stanie!:))) Przegrałas maleńka:) Jestem wyyyyyyyższy:) Buźka:)))

25.11.05 21:22, kuki.monster moderator
// skasuj komentarz
wydaje mi się, że nic nie znajde na grudzień i będę musiala jeszcze grudniu oplacic akademik i się przemęczyć... może w styczniu mi się uda znaleźć coś za rozsądne pieniązki. wiesz.. teraz place 240 zł.. ale z góry ci dziękuję :-) buzia

25.11.05 21:18, kuki.monster moderator
// skasuj komentarz
a weź se te cycki za darmoche ;-)

25.11.05 21:14, Man
// skasuj komentarz
No jaaaasne maleńka,,,,:)

25.11.05 21:07, Man
// skasuj komentarz
Rzekłaś!;D)))

zakochana
25.11.05 21:02, Dżustina
// skasuj komentarz
hehe ;))

25.11.05 21:00, Man
// skasuj komentarz
A co chciałabys usłyszec Aniołku?;)

25.11.05 20:59, kuki.monster moderator
// skasuj komentarz
hejj.. nie znasz moze kogos kto chce wynająć pokoik dla biednej, niepalącej studentki? ;-) Najlepiej blisko Kortowa.... musze się wyprowadzić z akademika bo nie daje rady tam normalnie funkcjonować :-((((

zakochana
25.11.05 20:58, Dżustina
// skasuj komentarz
moje :)

25.11.05 15:39, Kaś
// skasuj komentarz
hehe fajne fotki:)

spokojna
25.11.05 15:19, Jagodzia moderator
// skasuj komentarz
rączki do łapania =). a główka mi po co? hehe =)). mm.

25.11.05 08:10, Man
// skasuj komentarz
:))Miłego dnia:) Całusy! Jarek

szczęśliwa
24.11.05 21:03, Żabka moderator
// skasuj komentarz
szkoda:( jej... a moze by tak sie targnąc na jej hodowle:D.. dałas i 2222 komentarz.. a wiesz co? za to masz wielkiego + bo lubie liczbe 2

szczęśliwa
24.11.05 20:58, Żabka moderator
// skasuj komentarz
ukradnij tesciowej tego colie i daj jednego, co?

spokojna
24.11.05 19:01, Jagodzia moderator
// skasuj komentarz
nooo.czuje sie jak bez rączek :(

szczęśliwa
24.11.05 17:51, Agusia:)
// skasuj komentarz
Niby każdy ma inne życie, ale tak na prawdę wszyscy maja podobnie! Trzeba się cieszyć każdym dniem:D nie ważne ile ma się lat! Życie jest jedno i nie można go zmarnować:) Buziaki:*:*

spokojna
24.11.05 15:32, lovelka
// skasuj komentarz
:)

24.11.05 15:25, Man
// skasuj komentarz
Byłem u Moniki:) A do Anielicy wpadne potem-zaraz robie przerwe:)

spokojna
24.11.05 15:25, lovelka
// skasuj komentarz
Też o tym myśłałam. Tzn. o przeprosinach... Chyba tak zrobię. Wypada. I chcę żeby nie było potem zgrzytów. Na pewno wie że to m. in też ja bo mój głosik jest rozpoznawalny...

24.11.05 15:15, Man
// skasuj komentarz
Dzieki! Ja Ciebie równiez;))))))))))))))))

24.11.05 15:04, Man
// skasuj komentarz
Spoko-udam zdziwienie, bede w szoku jak szczypiorek na Wiosne, a czekac musze, coby nie przegapic tej wiekopomnej chwili:)

zakochana
24.11.05 15:00, hell
// skasuj komentarz
mmm. nam osladza zycie wfista zajbisty profesor bekas pozdrawiam na antenie.a chemi juz nie mam.=)

spokojna
24.11.05 14:55, lovelka
// skasuj komentarz
Gratuluję wygranej;)

zakochana
24.11.05 14:54, Strusiuuu moderator
// skasuj komentarz
ja tez czasem załuje ze tak szybko urosłam ale czy przestalam byc dzieckiem ....nie i chyba nigdy nie przestane :)

24.11.05 14:50, Man
// skasuj komentarz
Będę czekał...z utesknieniem ;))))))))))

zakochana
24.11.05 14:47, hell
// skasuj komentarz
wysstarczala mi jedna godzina w tygodniu. fize lubie mam zajbistego profesorka.

24.11.05 14:46, Man
// skasuj komentarz
Kochana mylisz pojecia-sama o mnie pisałs,żem Gentleman,ze hoho-a nawet chocho! Wiec chyba logiczne,ze nie moge Damie pozwolic, by czekała-prawda?:)))))

zakochana
24.11.05 14:41, hell
// skasuj komentarz
o Ty mendzio jedna nazwalas mnie siusiumajtkiem. lata nic nie zmieniaja. nawet mnie to nie obchodzi.jestem na humanie ale nie dileruje szczesciem.

zakochana
24.11.05 14:27, hell
// skasuj komentarz
mmm moja droga dziecinstow to cos wspanialego. kaolosze dzdzownice drzewwa trzepaki wsystko tous les monde nalezy do nas .=) jestem w okresie dylametu przedsteudenckiego .ps. moja kochana ile amszlat[?]

24.11.05 14:27, Man
// skasuj komentarz
O przeczytałem i 2;) ;d;d;d masz obydwa;) Buźka;))) Jarek

24.11.05 14:24, Man
// skasuj komentarz
Zanim dałas-ja wysłałem Ci riposte-a teraz biere sie za 2;) Co do analizy-powtarzam-nie wyciagaj pohopnych...;D

zakochana
24.11.05 12:44, Monisi@ // Witaj!
// skasuj komentarz
zapraszam na drugą część opowieści o pewnym pamiętniku :)

spokojna
24.11.05 12:28, Jagodzia moderator
// skasuj komentarz
aj optymistko.sie nie uwazam. =). też chce grzywe.chyba sobie zrobie.do stycznia odrośnie?

spokojna
24.11.05 12:25, Jagodzia moderator
// skasuj komentarz
może i mądra,ale leniwa.a dzisiaj byłam doweiźć mame bo wybyła mi do pracy dalekooo =).najwyżej przez to nie zdam hehe =).

24.11.05 11:49, Man
// skasuj komentarz
Daje znak.:).Jaruuuuu

spokojna
24.11.05 11:39, Jagodzia moderator
// skasuj komentarz
a ja marze... marzenia wyzwalają te złe myśli.układam w głowie najlepsze scenariusze.a w życiu jak to w życie,będzie co ma być.martwić się bede,jak bedzie trzeba =).

zajęta
24.11.05 08:31, Pulpecja * Dudzinka moderator // :)))))
// skasuj komentarz
Hihi a teraz Ty zajrzyj :)))))) Pozrowionka :))))))

23.11.05 23:55, Man
// skasuj komentarz
Dobrej nocki-bo lece sobie;))) Buzzziaki słoneczne;) Odezwe sie Ściskam serdecznie! Jarek

23.11.05 23:48, Man
// skasuj komentarz
Jak pragne zdrowia! Nie zasnę;D)))

23.11.05 23:25, Man
// skasuj komentarz
Naturalnie,że moga-ba nawet powinni;)

23.11.05 23:24, Man
// skasuj komentarz
A Ti Ti bobasku-pewnie,że wszystko wiem;d W oncu jestesm pepkiem swiata nie?:)

23.11.05 22:26, Man
// skasuj komentarz
OOOO a do mnie nie chcesz listów pisac!;((((((((((( Ech cięzki mój los.

leń
23.11.05 20:25, green_eyes
// skasuj komentarz
=). no ja spedzam te najlepsze chwile swojego zycia przy ksiazkach, a jak nie to i tak w domu, ale KONIECZNIE 22 w domu:D, coz.. takich mam rodzicow ;)) szczegolnie MAMĘ. wrr wrr wrr, no ale ale :) są tego plusy. Chcialabym tak jak Ty kiedys powiedziec - mam meza, dzieciaki, dobre autko i chate... stała prace i milosc. bozeee. marzenia:D pozdrawiam i sciskam goraco :*** ps. my z venilą często mamy taką manię:)

sexy
23.11.05 19:58, lija
// skasuj komentarz
ale miałaś fajne włosy

23.11.05 19:56, stokrotk@
// skasuj komentarz
gangster mówi że Ciebie też kocha ;))) on jest wogóle bardzo przyjazny i kocha wszystkich którzy jego kochają ;) pozdrawiam cieplutko ;)))

zajęta
23.11.05 19:37, lea moderator
// skasuj komentarz
ja miałam bardzo trudne dzieciństwo a praktycznie od jakiegoś 11 roku życia go nie miałam :( to przez moja przeszłośc choruje teraz moja dusza .... mam nadzieję, ,że mój synek jest i bedzie szczęśliwym dzieckiem. ps. serio myslię o tym abyś pr4zyjechała do nas, co Ty na to ? myślę,ze reszta na priva ;) mój email: rozarka@o2.pl

zajęta
23.11.05 19:31, Pulpecja * Dudzinka moderator // :)))))
// skasuj komentarz
Jejku jak miło jest czytać takie komplementy :)))) Od razu człowiekowi serce rośnie, a takim zahukanym i niewierzącym w swoje możlliwości istotom jak ja - tego typu słowa bardzo pomagają w życiu :))) Dziękuję :))))

23.11.05 19:25, minimati
// skasuj komentarz
ślicznie podsumowane życie... co do córci... to też chciałabym kedyś umiec przeprowadzic poważna rozmowę ze swoim dzieckiem...i być przykładną mamą :)))

zadowolona
23.11.05 18:59, PrettyWoman // :)
// skasuj komentarz
Carpe diem - to moje hasło przewodnie :) nie zawsze jest tak jak by się wymarzyło i częst życie bywa takie jak opisałaś, ale cuż .... lepsze taki niż życie w biedzie

zmęczona
23.11.05 18:38, anielska dziewczyna
// skasuj komentarz
ehhh... miałam piękne dzieciństwo ;)) jako nastolatka raczej byłam spokojna - nie przepadałam nigdy za imprezami, nocnymi wypadami itd. ;), a teraz przechodze etap po maturze, narazie największym problemem jest brak samodzielności i to , że niedostałam sie na studia, reszta to plusy;) prowadzenei wlasnej firmy to zawsze jakies doswiadczenie;)

zajęta
23.11.05 17:51, Pulpecja * Dudzinka moderator // :)))))
// skasuj komentarz
Masz rację :))) Z jednej strony wkurzam się, że powoli robię się wiekowa :D z drugiej wiem, że jeszcze jestem w miarę młoda.... no i znowu zaczynam się denerwować, że będąc w takim wieku, kiedy jeszcze mogę być świetną laską - ja obrosłam tłuszczem jak jakiś pączek przeogromny i straszę przechodniów w Warszawie :D No i tak to u mnie wygląda - jak nie spojrzę to inaczej wygląda.... raz się widzi większość plusów, raz minusów i... jakoś to leci....Chciałabym widzieć same plusy i ciągle się cieszyć tym co mam, ale to nie jest takie proste... w każdym bądź razie DOCENIAM to, co mam, bo wiem, że los dał mi bardzo dużo ... i to jest cudowne....no i od razu humorek mi się poprawił po tym stwierdzeniu...ehh....jaka ja jestem zmiennonastrojowa :D Pozdrawiam :))))

zakochana
23.11.05 17:36, Dżustina
// skasuj komentarz
ja mam swobode, moge szalec, ale pokoj tez mam sprzatac... :P ;))

spokojna
23.11.05 16:43, lovelka
// skasuj komentarz
Mówią żyj chwilą, piszą CARPE DIEM... właśnie w radio leci:) Dobrze, ze sobie pogadałyście, moja mama też chciała, ale się spóźniła i już wszystko wiedziałam... Mam starszą siostrę w końcu;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że mój wpis Cię zainteresował. Dziękuję za poświęconą chwilę na komentarz :)