poniedziałek, 6 grudnia 2010

20.05.06 // nocny wpis o wolności

Dwie minuty po północy!

Nie , nie zamierzam nałożyć powłóczystej szaty, szczękających głośno łańcuchów i straszyć na sunsilku.

Nocna pora skłania mnie do refleksji i przemyśleń na temat wolności.
Jesteśmy wolni, a jednak ciągle coś musimy,
ciągle coś powinniśmy,
ciągle się do czegoś dostosowujemy,
przestrzegamy, rozliczamy, dążymy,
ciągle obwarowani zasadami, normami, rygorami, więc jak to w końcu jest??

Musimy uczyć się, aby nie zostać w przyszłości bezdomnymi menelami,
musimy pracować, żęby się czegoś dorobić w życiu,
musimy rodzić dzieci, żeby przedłużać nasz nieszczęsny gatunek,
musimy jeść, żeby nie popaść w anoreksję,
musimy myć zęby, żeby nie cierpieć u dentysty,
musimy odpoczywać, żeby dbać o swoją formę psychiczną,
musimy oddychać, żeby nie umrzeć.

Nawet na sunsilku wielkie oko cały czas nas lustruje i nie możemy sobie za dużo pozwalać.

Ale jedno jest pewne, ludzie niestety potrzebują pewnych ram i ograniczeń, gdyby ich nie było, wcześniej, czy później nieuchronnie podążylibyśmy do samozagłady....

...wiecie co , ja chyba jednak pójdę już spać......muszę, bo padnę!

komentarzy [59] Komentuj z głową »
szczęśliwa
23.05.06 13:02, Żabka moderator
// skasuj komentarz
dobrz eze jest jedno wielkie CHCEMY!!! CHCEMY nadal miec dmek sunsilkowy:)
23.05.06 08:35, Plapla // Qrczę....miałam nie zadrościć....ale zazdroszczę....
// skasuj komentarz
włosów.....buuuu.........ja tez chce takich gęstych i kręconych...:))))
23.05.06 02:43, elzunia
// skasuj komentarz
Ładne zdjęcia. Robił je profesjonalny fotograf?
23.05.06 01:42, Man
// skasuj komentarz
Jak sie zuje przyszła gwiazda reklam?;)
spokojna
22.05.06 23:01, *szwagierka moderator
// skasuj komentarz
muszę - inaczej się uduszę :-) lubię to powiedzenie :-))) ale jakie foty!!!! muszę to napisać!
zakochana
22.05.06 22:30, *buskowianka*
// skasuj komentarz
nikt nie straszy?? Nikt nie mowi nic :/ buuuu
22.05.06 21:38, Plapla // człowiek od zawsze cos musial nawet nie zdając sobie
// skasuj komentarz
z tego sprawy:))musiał zabijac mamuty,żeby cos zjeść...musiał wędrowac,żeby szukać lepszych miejsc do życia:))...a podobno postęp wynika z lenistwa:)))....że niby wynaleźli koło,żeby wóz sie toczył..:))...ja wczoraj tez późno zasnęłam,ale to z powodu książki,nie mogłam sie oderwac:))
spokojna
22.05.06 16:49, Cava3
// skasuj komentarz
gdyby nie było ograniczeń to ja sie boje myślec co by było ;)
zajęta
22.05.06 16:48, **Kirke**
// skasuj komentarz
podobala mi sie ta piosenka nawet bardzo...
zadowolona
22.05.06 15:14, Iv
// skasuj komentarz
no to bawisz sie widzę :) a Twój wpis już nie jest straszny :P był na poczatku ale już przestał :D hihi
zajęta
22.05.06 12:56, **Kirke**
// skasuj komentarz
uwielbiam noc bo jestem nocna marka...wtedy zycie nabiera kolorowych barw i sklania do porzadnych mysli...wampirze widze ze znalazlam bratnia dusze...pozdrawiam
szczęśliwa
22.05.06 12:09, Agusia:)
// skasuj komentarz
Myje zęby, a i tak mnie czeka wizyta u dentysty! Brrr...nie mogę sie zebrać żeby do niego pójść! Musze:( P.S. Miałaś rację, że książka była lepsza od filmu, tylko trochę, ale zawsze lepsza. Może dlatego, że w książce historia jest opisana bardziej szczegółowo. Ale film POLECAM!
zadowolona
22.05.06 08:34, Iv
// skasuj komentarz
a Ty dalej z nocnym wpisem ? ?:>
szczęśliwa
22.05.06 06:34, Lady M.
// skasuj komentarz
śliczne fotki, a ja od 2 tydodni chodze spac o 1 a wstaje o 6 ;/ wymiękam :| milego poniedzialku lece na praktykę ;)
nieszczęśliwa
22.05.06 04:30, .......... // buzioleeeeeeeeeeeeee
// skasuj komentarz
buuu 4:21 wybieram sie do prayyy do srody krolewno bo te 2 dni mi czasu zabraknie cmokk
22.05.06 00:30, j
// skasuj komentarz
Nie cierp ...walcz o casting.Pzd. i wyrazy uznania żona andy 67m
zadowolona
21.05.06 21:05, iwonne
// skasuj komentarz
i plusik jeszcze ;*
zadowolona
21.05.06 21:04, iwonne
// skasuj komentarz
a torbę dla Tofa postaram się w najbliższym czasie Tobie zaprezentować, dla Demi też by się nadała, bo ona jest zarówno dla kociaków, jak i psiaków, w środku przypina się obrożę czy szelki, żeby nie wyskoczył i sobie tak siedzi z wystawioną głową i fajnie jest :)
zadowolona
21.05.06 21:01, iwonne
// skasuj komentarz
maluszki żyją, funkcjonują i mają się dobrze ;)
zadowolona
21.05.06 21:00, iwonne
// skasuj komentarz
cześć Rudzia, jakie sexi zdjęcia! :))))) i super wystrzałowa bluzeczka. z Asiulą plotkowałyśmy do 5.oo nad ranem, jasno już było jak nas sen zmorzył, nawet nie wiem kiedy, a o 9.oo już byłyśmy na nogach :)
leń
21.05.06 17:31, dew.. drop.. moderator
// skasuj komentarz
hmmm.. cała prawda o naszej egzystencji...ale Cię wzieło na refleksje... szkoda tylko, że to nasz szara rzeczywistosc.... ;/ ...pozdrowka
nieszczęśliwa
21.05.06 17:10, .......... // pozdrowionka:)
// skasuj komentarz
cztery lapyy cmok w niedzieleeeeeeeeeeeeeeeeeeee olee:)
zmęczona
21.05.06 15:06, Oliwcia
// skasuj komentarz
w tym klubie tzn. w tej piwnicy to ja jestem codziennie :) heh czuje sie tam jak w domu :)
szczęśliwa
21.05.06 13:33, Adrianna
// skasuj komentarz
niestety to wszystko jest PRAWDĄ!!
zajęta
21.05.06 12:50, lea moderator
// skasuj komentarz
no i gdzie sie podziewasz ? gdzie? gdzie ?
zakochana
21.05.06 11:49, *buskowianka*
// skasuj komentarz
ojoj jakie to straszne, az czułam gęsią skórke, noc i tą szate :) A ja musze znalesc faceta, bo rodzinka i tak mnie juz uwaza za starą panne. Koncze studia, mam 23 lata i żadnego faceta :/ Ehh
21.05.06 10:30, Carolinaaa
// skasuj komentarz
No tak jest musimy... Gdybyśmy nic nei musieli, było by na świecie nudno. Musimy i też jest nudno :P Na szczęście wiele rzeczy chcemy robić i to jest plus życia na Ziemi.
21.05.06 00:50, mamuśki :)
// skasuj komentarz
eee nie musimy tylko mozemy, to nasz wybor kochanie, cmok i mlask :*
20.05.06 23:31, Man
// skasuj komentarz
Wiem, wiem- jestem Twoim natchnieniem:)
zakochana
20.05.06 22:34, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
aaa mnie ooodwieedzzz
20.05.06 22:20, j
// skasuj komentarz
Tak ciut ,ciut.Mam namiary na jedną ,ale muszę sprawdzić referencje.Pocieszający jest fakt ,ze Andrzej ma wolny poniedziałek i zajmie się Aleksem.
zajęta
20.05.06 22:18, Pulpecja * Dudzinka moderator // :)))))))))
// skasuj komentarz
No........... :DDDDDD :*
zadowolona
20.05.06 22:14, Iv
// skasuj komentarz
hehehe :) no wiem że są :D hehehe
spokojna
20.05.06 22:10, lovelka
// skasuj komentarz
Liczyłam, że zauważysz ten mój aforyzm:). No idę, bo mnie tu małe smrodki z komputera zwalają, mój referat w proszku, a Mela drze japę, bo chce dostać swoją porcję papu. I mama krzyczy, że kota męcze. Eh te mamy:P. A potem spać, jak przystało na grzeczną dziewczynkę. No i może coś wymyślę, tak jak Ty dzisiaj;P.
nieszczęśliwa
20.05.06 22:08, ..........
// skasuj komentarz
zegarek masz jak w banku hehehehehe:D
zakochana
20.05.06 22:05, laczuszka for...ever...
// skasuj komentarz
Dobrz to napisalas ja tez uwazam ze gdyby nie zasany nakazy ktore zdobywamy jakos dziedzictwo kulturowe stalibysmy sie stracencami:):)pozdrawiam caluski:*:*:*:
nieszczęśliwa
20.05.06 21:52, .......... // CMOK:)
// skasuj komentarz
ło cztery lapy kiedy maja urodziny to zegarek kupimy heheh ona dalej wierzy ze mamy 00:02 :) jak sobota?:D
zadowolona
20.05.06 21:28, Iv
// skasuj komentarz
hehe nie ma za co :P no szczerze to myślałam żeby zrobić konkursa :P ale narazie nie mam na to czasu niestety, juro mam 2 zaliczenia na studiach a od poniedziałku na drugim kierunku się zacznie tępienie w szkole :/
zadowolona
20.05.06 18:13, Iv
// skasuj komentarz
no ja chciałam zauważyć że od dziś od 1 w nocy jest specjalny wpis dla CIebie :)
spokojna
20.05.06 17:36, Jagodzia moderator
// skasuj komentarz
matko matko mamuśka. jakie rozmyśliwujki. ohhh. cholera. i sie robisz coraz piekniejsza na lato! o! ;) zakochałam sie w O ;d
zajęta
20.05.06 16:01, just_me
// skasuj komentarz
muzo wolnosci mam nadzieje, ze jednak nie padłaś:P
szczęśliwa
20.05.06 13:46, kunomiśka
// skasuj komentarz
ludzie są niby niezalezni... ale jednak bez wody nie byłoby zycia, bez powietrza nie moglibyśmy oddychać... itp. pozdrówka i plusik :*
zadowolona
20.05.06 12:28, PrettyWoman // :)
// skasuj komentarz
Hej!Wróciłam z podróży :) i widze duzo ładnych nowych fot u Ciebie :)
spokojna
20.05.06 11:54, Nieistotna moderator
// skasuj komentarz
Nigdzie nie ma wolności.. ale czasem dochodzi sie do punktu w ktorym nic sie nie musi.. bo zawsze jest jedno wyjscie
20.05.06 11:32, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
;> Z tym papierochem jest oczywiście żart;P No fakt... Kiedyś znalazłAm z koleżanką fajki i zapalniczke;> (co za sdzczęścliwy zbieg okoliczności) i sobie od czasu do czasu.. zapaliłyśmy;P Mimo to ja zawsze byłam temu przeciwna.. nawet się troche broniłam;P A ona ... na dodatek młodsza;P
zmęczona
20.05.06 10:48, Oliwcia
// skasuj komentarz
freedom :)
zmęczona
20.05.06 10:46, Oliwcia
// skasuj komentarz
ruda ale Cie w nocy bierze :)
spokojna
20.05.06 10:23, lovelka
// skasuj komentarz
To prawda, niby człowiek rodzi wolny, ale drugi człowiek, cały świat zaraz go ogranicza. Musisz, powinieneś, tak przystało na..., co powiedzą ludzie jeśli... Ale musimy mieć te ramy, żeby świat mógł dobrze funkcjonować. Chociaż ja bym chciała jeden dzień w życiu być naprawdę wolną i nie musieć nic. Ciekawe jakby mi się żyło.
nieszczęśliwa
20.05.06 10:05, .......... // buzioleeeeeeeeeeeeee
// skasuj komentarz
no to szczel tam jakies fajne fotki :) :0
20.05.06 09:48, Man
// skasuj komentarz
Pa:-)
20.05.06 09:39, Man
// skasuj komentarz
Nie twierdze,zebym nie chciał-ale nie:) Zawsze Podlasie:) żywopłot z tui a od południa ze swierków:)
nieszczęśliwa
20.05.06 09:19, ..........
// skasuj komentarz
cztery lapy maja dalej 2 min po polnocyy hahah kochanie zegarek ci nawala nie wiem czy wiesz ale mamy sobote 9:19 biedne cztery lapy zwariowaly jakie masz plany na dzis cmokkkkkkkkkkkkkkkkk w lapke:)
20.05.06 09:14, Man
// skasuj komentarz
Powaznie;D;D;D Ale moze to własnie dlatego?;)))))))
20.05.06 09:08, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
buhahaha. A już siem balam ze bedziesz mnie nawiedzać po nocy <krzyk>
20.05.06 08:49, Man
// skasuj komentarz
Doskonała mysl z tym znem! Co do koma- Ty prosta kobieto-co Ty tam wiesz... chciałem Ci dac nowa, swieża szachowniczke, kwitnaca i piekna!!! Wkleic poraz drugi te sam,a fote i zadedykowac-to kazdy dla byle kogo potrafi ...a ja nie jestem kazdy, a Ty byle kim równiez nie jestes...|Nie! Nic nie piłem! Miłego dnia!
smutna
20.05.06 07:21, hari
// skasuj komentarz
wolnośc powinna być ograniczona wolnością innych. a ponoć naprawdę wolnym i naprawdę sobą można być tylko w samotności.
smutna
20.05.06 07:19, hari
// skasuj komentarz
do tego jeszcze budowa oka. wszelakie procesy w nim zachodzące. no i światło - promienie czyli tu już fizyka;) eh. a mi się naprawdę tego uczyć nie chce:P
nieszczęśliwa
20.05.06 00:46, ..........
// skasuj komentarz
oznacza brak przymusu, sytuację w której możemy dokonywać wyborów spośród wszystkich dostępnych opcji. Wolność może oznaczać brak osobistego zniewolenia (więzienie, niewolnictwo, praca przymusowa, porwanie), może oznaczać brak ograniczeń ze strony władz (wolność słowa, wolność prasy, wolność zgromadzeń) i innych jednostek (szef, bank, szkoła, rodzina), a także zwyczajów społecznych i warunków naturalnych. Politycznie pojmowaną wolność dzieli się często na wolność od i wolność do. Wolność od (wolność negatywna) oznacza brak przymusu (wolność od prześladowań, wolność od strachu, wolność od głodu), wolność do (czy też prawo do; wolność pozytywna) natomiast rzeczywistą możliwość podejmowania wyborów. Do tradycyjnych wolności politycznych należą: * wolność zgromadzeń * wolność prasy * wolność słowa * wolność religijna * wolność gospodarcza Wolność jest ważnym problemem filozoficznym. Mówienie o wolności zakłada istnienie czegoś (duszy, umysłu), co potrafi podejmować decyzję. Stanowisko deterministyczne, w którym wszystkie wydarzenia są nieuniknionymi konsekwencjami przeszłych przyczyn jest trudne do pogodzenia z wolną wolą. Trudności sprawia też przyjęcie istnienia wszechmocnego Boga &#8211; jeśli Bóg jest wszechmocny, to może podjąć wszystkie decyzje za ludzi, zatem ludzie nie są wolni. Jak zwykle jednak w filozofii, wymyślono wiele metod pogodzenia pojęcia wolności z determinizmem bądź wszechmocnym Bogiem. Skinner, twórca behawioryzmu wolność zdefiniował jako możliwość osiągania pozytywnych bodźców przez dany organizm. Lewicowa krytyka społeczna wskazuje, że warunkiem korzystania z wielu wolności jest zabezpieczenie praw społecznych obywateli - takich jak prawo do pracy, dachu nad głową, bezpłatnej opieki zdrowotnej, edukacji. Według niej bez nich znaczna część społeczeństwa nie będzie w stanie korzystać z teoretycznie przysługujących im wolności osobistych i politycznych. Z drugiej strony, według libertarian do zapewnienia tych praw społecznych konieczne jest złamanie wolności i praw innych ludzi - na przykład prawa do własności(poprzez pobieranie podatków). Wydaje się też, że wolność jest sprzeczna z równością - absolutna równość może zajść tylko w państwie tłumiącym wszelką wolność, a wszelkie dążenie do równości musi pociągać ograniczenia dla obywateli.
nieszczęśliwa
20.05.06 00:44, ..........
// skasuj komentarz
ahahaahh szalonaa straszysz po nocyy:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że mój wpis Cię zainteresował. Dziękuję za poświęconą chwilę na komentarz :)