poniedziałek, 6 grudnia 2010

20.04.06 // przezroczystość próżni


"Człowiek jest, jak drapieżne zwierzę,
tylko bywa gorszy.
Lew czy tygrys zabijają by przeżyć.
Lis, który dostanie się do kurnika, zadusi wszystkie kury,
chociaż może zjeść tylko jedną.
Człowiek jest bardziej podobny do lisa, lubi mordować..."

Stanisław Lem

* * *

A na świecie tak pięknie, słońce, śpiew ptaków, to coś w powietrzu... wczoraj dowiedziałam się, że u dalszej znajomej w mieszkaniu nastąpił wybuch, prawdopodobnie gazu.
Jednego dnia jesteśmy szczęśliwi, drugiego nie mamy nic.
Człowiek współczesny jest niewolnikiem przedmiotów. Otaczamy się nimi powoli, obrastamy, coraz bardziej syci i zadowoleni.

Jeden moment, jedno mgnienie może spowodować, że tracimy to wszystko.
Czy to znaczy , że tracimy swoje życie, że wszystko co legło w gruzach, to byliśmy my,
że teraz to tylko pustka?
Kim jest człowiek bez otaczających go przedmiotów?

Czasami mam takie myśli o bezludnej wyspie, o wolności, o życiu pozbawionym dóbr wszelakich, prostym, koczowniczym, zwykłym...czy potrafiłabym?
Pewnie już nie.

Dla nas, niewolników cywilizacji jest już za późno.

* * *
Gdyby się palił mój dom ratowałabym albumy ze zdjęciami...reszta nieważna...


komentarzy [68] Komentuj z głową »
zmęczona
22.04.06 00:03, szukajcie_a_znajdziecie
// skasuj komentarz
ja ratowałabym komputer i płyty cd, i stare albumy, niestety w erze komputerow wszytsko mam na cd :/ Życia nie tracimy, możemy stracic tylko dobytek, rzeczy ktore można odkupić. Chyba nikt z nas teraz nie potrafiłby obejsc sie bez wynalazków cywilizacji. Ja nie wyobrażam sobie teraz ze pojde gdzies gdzie nie bede mogla sluchac mojej muzyki. ps. w 2 lata temu u mojej kolezanki wybuch gaz, najgorsze bylo ze w całym miescie nie bylo pradu i wody [podczas jakis burzy to bylo] ale najwazniejsze ze nikomu nic sie nie stalo. pozdrawiam :*
21.04.06 23:25, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
Znowu widzę że buszujesz to slodkich senków życzę;P ;**
zakochana
21.04.06 23:13, *buskowianka*
// skasuj komentarz
Wlochy nie będą pewnie długo mi sie dobrze kojarzyc. Ale tam poznalam tez dobrych ludzi - moja kochaną Ade (ona pomogła mi tam, a ja jej pomagam teraz), Dorotke (pomagalam jej teraz skaldac kompa dla jej synow, Justynke, panią Basie, Consilia i Brune (po mszy w kosciele podszedl do mnie i powiedzial "Bog Cie kocha" - a ja sie rozpłakalam). Poznalam tam jak niską wartosc ma czlowiek, dla innych, ale za to jak cudnie bylo wracac :) Buziaczki i mykam spac :)
spokojna
21.04.06 22:32, lovelka
// skasuj komentarz
A no nie śpię choliro, bo mi głód nie pozwala. Mama mogła chociaż moją durną siostre wywalić do sklepu po tą pizze co mi zjadła:/, ale nie bo po co. Raz sie jej ochrzan od babci należy;). Skoro Ty przeżyłaś to i ona da radę. Sylwia pewnie sama chciała się do komputera dostać więc dlatego naskarżyła:). A i powodzenia życzę jej na egzaminie. Życzę teraz, bo potem zapomnę. I nie wypuszaj jej bez śniadania, bo ja przez pół matematycznego myślałam o tym co bym sobie zjadła, a brzuch to burczał an całą salę...
szczęśliwa
21.04.06 22:29, Ania
// skasuj komentarz
kolorowych snów :-)
sexy
21.04.06 21:52, Czarnoksiężniczka
// skasuj komentarz
Tak tak i Czterołapka obładowana z kazdej strony hihi ;)
21.04.06 21:41, Cornelia*
// skasuj komentarz
czlowiek jest najwiekszym wrogiem czlowieka pozdrawiam :)
sexy
21.04.06 21:37, Czarnoksiężniczka
// skasuj komentarz
Ja nie ratowalabym albumów ze zdjeciami bo mam mało zdjęć. Ratowalabym komputer bo tu są wszystkie wazne dokumenty, zdjecia i tak dalej hihhi ;) Buziaczki ;*
spokojna
21.04.06 21:18, lovelka
// skasuj komentarz
A Ty też łap plusa;).
spokojna
21.04.06 21:17, lovelka
// skasuj komentarz
Jego głębia kryje się przy słowach: Dodałem Cię do ulubionych liczę na rewanż, czy w: Spoko blog Ziommmmmm? O moczu już nie rozmawiajmy, bo wyjdę na jakiegoś dziwaka;). A kanapeczki też bym teraz zjadła, ale niestety dziś nawet na obiad liczyć nie mogłam, bo moją porcje zjadła siostra i jej chłopak. Mama chciała mi zrobić, ale kanapeczki. Szkoda, że nie z samym masłem:/. A zła jestem bo głodna, a w ramach buntu postanowiłam, że nic sobie nie zrobię. Niech mają za swoje. Zaraz się jeszcze babci poskarżę.
nieszczęśliwa
21.04.06 21:14, .......... // @------->------------------<<rozyczka dla ciebie:)
// skasuj komentarz
zmykam spac kolorowych snow zycze cmok
szczęśliwa
21.04.06 21:14, Lady M.
// skasuj komentarz
bo w zdjęciach tyle wspomnien mamy :)
zakochana
21.04.06 21:09, Strusiuuu moderator
// skasuj komentarz
ba kochana to i moja nieuwaga, choc mogłabym dac sobie uciąc rękę że cie mialam, w kazdym razie juz mam :****
21.04.06 20:58, curly999999999
// skasuj komentarz
mój dziadziuś jest ekonimistą....choć na studia poszedł poźno....do 25 roku życia uważał że szkoła jest dla durniów...jak zaczął pracować fizycznie to zmienił zdanie i wieku 40 lat osiągnął swój cel....wyższe wykształcenie. Lecz gdy ktokolwiek spyta go o udział w corocznym rytuale palenia książek w podstawówce dziadek czerwieni się jak burak ale mocno zaprzecza i mówi że "ktoś coś..jakieś tam pogłoski i plotki" ha ha ha ha.
chora
21.04.06 20:22, ufffam
// skasuj komentarz
Odradzasz przez doświadczenie?:)
21.04.06 20:13, SpaceMan
// skasuj komentarz
Tioaaaa.... a wiesz ile w tym czasie funfle wypili browcow, jak ja sie tu przymilałem kurde?;D) Buxka;)
nieszczęśliwa
21.04.06 20:03, ..........
// skasuj komentarz
:) moga byc wszystkie twoje jak chcesz :)
zajęta
21.04.06 20:03, Pulpecja * Dudzinka moderator // ......
// skasuj komentarz
A wiesz.... ja też bym ratowała przede wszystkim pamiątki, bo bez nich trudno żyć...
nieszczęśliwa
21.04.06 19:58, ..........
// skasuj komentarz
a to ja juz nie znaju:d ja mam bez zgody cmokus:)
nieszczęśliwa
21.04.06 19:55, ..........
// skasuj komentarz
:D cmok cmok dorwala cie moja osobista fleszomanak heheh bedziesz teraz zawsze w ulubionych :)
nieszczęśliwa
21.04.06 19:21, .......... // @------->------------------
// skasuj komentarz
witaj witam i o zdrowko pytam milego wieczoru zycze cmok:D
21.04.06 19:16, SpaceMan
// skasuj komentarz
Własnie przechodziłem i zajrzałem w drodze do budki z piem, gdzie czekaja na mnie juz kolesie. Dlatego z uczuciem puszczam zarliwie strasznie przujacielskie i wiele znaczace oczko i lece nie? No! Bo w zyciu piekne sa tylko chwile-i czasem sobie mysle,ze mogłoby nie byc np. piwa na świecie, ale po chwili mija mi i wracam do normalnosci! To Yoł!;)
zajęta
21.04.06 19:11, just_me
// skasuj komentarz
hmmm jak? nie wiem... ale pogodzic sie trudno... ze ułamek sekundy moze zniszczyc wszystko na co sie pracowało całe życie, ze ten ułamek sekundy moze zabic:(
zakochana
21.04.06 19:08, Monisi@
// skasuj komentarz
życie bywa czasami zaskakujące....pozytywnie ale też i negatywnie.... Pozdrawiam :*
zajęta
21.04.06 19:06, just_me
// skasuj komentarz
ja ratowałabym komuter... bo to na nim ten album sie znajduje... a co do chwili to... w jednej sekudzie ktoś jest a w drugiej już go nie ma i nie będzie. I czasem dręczę się, czemu czasu nie da się cofnąć. bo gdyby się dało wiele wypadków nie miałoby miejsca. wielu by żyło... a wszystko przez ułamek seknudy... (takie myśli mam od wypadu samochodowego...:/)
szczęśliwa
21.04.06 19:03, Adrianna
// skasuj komentarz
no własnie taka jest prawda! :) Ja zresztą lubiłam czytać zawsze Lema! Jak opisywała kapanie wody --- tak po swojemu! Po Lemowsku:)))
spokojna
21.04.06 19:02, lovelka
// skasuj komentarz
A co do tego patentu na wyspanie to możesz spróbować, ale nie będę się czuła odpowiedzialna jeśli nie wypali;).
spokojna
21.04.06 19:00, lovelka // Ziommm wreszcie ktoś zauważył mojego spoko "blogaska"
// skasuj komentarz
Szkoda, że musiał się akurat trafić fan TOKIO HOTEL... Szkoda, że nie chcesz szczegółów odnośnie mojego moczu, bo już chciałam opisać Ci barwę i inne cechy... Nie to nie. Nie wiesz co tracisz Ziommmmmmm;).
spokojna
21.04.06 18:29, lovelka
// skasuj komentarz
A ja ogólnie nie przepadam za Lemem. Wszystko przez to, że w podstawówce miałam nie miłe stosunki ( prawie, że seksualne) z Gżdaczem. Gwałcił mnie psychicznie na każdym zastępstwie... Człowiek bez przedmiotów? To chyba goły człowiek. Teraz nie umiemy obejść się bez byle rzeczy. Gromadzimy je, a one nas od siebie uzależniają. Przykro mi z powodu tego znajomego mieszkania. Ludzie cierpią gdy tracą coś na co pracowali długie lata, a jednak nie szczęścia zbliżają.
szczęśliwa
21.04.06 17:55, Adrianna
// skasuj komentarz
:) uwielbiam ten tekst Lema!!! :)
zadowolona
21.04.06 16:16, iwonne
// skasuj komentarz
tylko albumy ze zdjęciami? jeny, ja to wszystko co by mi wpadło w ręce i ile tylko dałoby radę, przyznaję się bez bicia, jestem niewolnikiem przedmiotów :) buzi Rudzia :* +
zakochana
21.04.06 10:22, Strusiuuu moderator
// skasuj komentarz
pewnie że wybaczam to zaniedbanie bo i ja ostatnio odwiedzianmi w pokojach nie rozpieszczałam, ale ostrzegam to sie ma nie powtórzyć bo...................................buziaki zostawiam :D
20.04.06 23:41, curly999999999
// skasuj komentarz
a skoro jesteśmy w temacie drapieżnej ludzkości...mój dziadek zawsze mawia "Homo hominis lupus est"....Co oznacza mniej więcej to że człowiek człowiekowi wyrządzi większą krzywdę niż wilk.
20.04.06 23:38, curly999999999
// skasuj komentarz
Ja niedobra????? Kochana ja nietylko jestem niedobra ja jestem największą paskudą na świecie. he he he he :) Nerki nerki, męczą mnie nerki...Nie moje oczywiście tylko te z podręcznika...jutro koło a ja zasypiam!
20.04.06 22:34, neossiah
// skasuj komentarz
heheheh :) czuje sie zaszczycona :)
20.04.06 22:33, Nikttaki // ...
// skasuj komentarz
Masz racje...ale jakie to smutne...czasem marze o bezludnej wyspie...spaniem w szałasie z gałęzi...
20.04.06 22:23, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
Ha! Do lusecka? No chyba żartujesz! jesce lekcje nie wszystkie zrobione... ;P Ale zrobie to chyba jutro bo mam na 10 a dziś brak sił... Buuuuu ;( ;D
zadowolona
20.04.06 22:21, Iv
// skasuj komentarz
czuję sie bardzo pocieszona :) i nie ból mnei przeraza tylko to że znowu będę uniki robiła :/ grr mam nadzieję że tym razem nie :) :* Dziękuję za miłe słowa :D
20.04.06 22:16, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
Ej! Co ty robisz Kobiecino - chodzino?;P Raz masz te zdjęcia raz nie. ;P I jeszcze miałam się śmiać z tego twojego Chudzino ... hahahahahahahahhahahahahaha ;D
20.04.06 22:16, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
Ej! Co ty robisz Kobiecino - chodzino?;P Raz masz te zdjęcia raz nie. ;P I jeszcze miałam się śmiać z tego twojego Chudzino ... hahahahahahahahhahahahahaha ;D
20.04.06 22:12, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
Nooo A nie pamiętas jaki to ze mnie supermen!? ;P Dzisiaj byłby wspaniały dzień gyby nie... ;P A tak poza to siem dziś strasznie zmęczyłam... od 8 do 17 w szkole ( i na kółku )a potem robiłam 1.5 godz plakat... "To zabija... A życie masz tylko jedno" Takie hasło wymyśliłam;PP Pozdrawiam;*
20.04.06 21:28, Plapla // No właśnie............dzicz ok,ale u nas delfinków
// skasuj komentarz
nie bedzie....I nie byłoby filmu "Tańcząca z Delfinami"...:))A takie przebłyski planów z Seszelami w tle mam juz od dawna...Kiedy obejrzałam jakis film,nie pamiętam tytułu...Było cos o skarbach...To tez kusi...;))
szczęśliwa
20.04.06 21:24, Żabka moderator
// skasuj komentarz
bardzo dobre pytanie u mnie zadałaś:) teraz wiem co zrobić... dopiero to zobaczyłam, czesto bywam u Ciebie a jednak... teraz już ULUBIEŃCU
zadowolona
20.04.06 21:14, PrettyWoman // ...
// skasuj komentarz
Kiedyś rozmyslałam o tych sprawach, kiedy oglądałam programy tv o powodzi. Jak ludzie tracili cały dobytek. Sama świadomośc utraty wszystkiego prowadzi nas do rozpaczy. Taki jestesmy niewolnikami cywilizacji.
nieszczęśliwa
20.04.06 20:55, .......... // ******************************************************
// skasuj komentarz
witam witam i o zdrowko pytam a zarazem cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok cmok kolorowych snow zmykam spac:)
zakochana
20.04.06 20:47, *buskowianka*
// skasuj komentarz
WIesz jestem troszke pijana i smieje sie sama do siebie. Po raz pierwszy powiedzialam komus jak to wygladalo. Komus kto nigdy przy tym nie byl. I ciesze sie, Twoje slowa napelnily mnie nadzieja i taka teraz jestem - zakochana w nadzieji. Chyba zaraz mykne spac :P Dziekuje ze jestes
20.04.06 20:22, neossiah
// skasuj komentarz
pozwolisz , ze dodam Cie do ulubionych ? ;)
20.04.06 20:21, curly999999999
// skasuj komentarz
a ja ratowałabym domowników....ha ha ha...widać męża i dzieci chcesz "zamienić" na nowe...się nie dziwie. Moja biedna mama też napewno by chciała mnie zmienić na lepszy model....ale coż NIE MA TAK! he he he
20.04.06 17:52, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
Nigdy nie musilałam o ratowaniu albumu... Jak miałam chomika to sobie myślałam wezme dokumenty chomika i zmykam... i że niby będe takim bochaterem! A eraz... Oprócz albumu chwytala bym komputer;) bo tu mam tysiące zdjęć... I jedyny film z moim kotem... Przy którym cholernie rycze... może w następnym wpisie go zamieszczę
chora
20.04.06 17:51, ufffam
// skasuj komentarz
Mam tyle opcji do wyboru że narazie nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Może branża reklamowa? Albo praca z chorymi.. A nauka plastyki? Sama nie wiem:) Noo i zawsze można zostać artystą;) Najbardziej chyba ciągnie mnie terapia przez sztukę..
szczęśliwa
20.04.06 14:48, Ania
// skasuj komentarz
ja chyba tez jestem niewolnikiem przedmiotow :-)pozdrawiam :-)
20.04.06 14:27, Naćka // :)
// skasuj komentarz
Dziekiuje bardzo za powitanie:)))Pozdrawiam serdecznie cieplutko i wiosennie:)
smutna
20.04.06 13:53, hari
// skasuj komentarz
bo już z nas ludzi takie materialne bestie.
20.04.06 13:30, Plapla // Ja mysle,że ratowałabym co sie da...A tak trafilas,bo dziś
// skasuj komentarz
od rana place rachunki i raty,tak sie mi jakos terminy po świętach zbiegły:))...i zaczęłam sie znowu zastanawiać nad tym,czy nie sprzedac wszystkiego co mam,wyjechac na Seszele,zbudowac domek z bambusa nad cicha zatoczką,jeść zlowione ryby i utrzymywac sie z malowania obrazow(i sprzedawania nadmiaru zlowionych ryb na jakims targu)...Tylko Paula...musiałabym jej jakąś szkołę znaleźć..:))))Oj,fajnie byłoby...prawda??
zadowolona
20.04.06 13:29, Iv
// skasuj komentarz
a wzór narazie nawet ładny nei jest, bo uciakałam i nie jest równy :/ grrr najgorsze przede mna .. 5 godzin poprawiania i wypełniania :/
zadowolona
20.04.06 13:28, Iv
// skasuj komentarz
:D no pewno :)
zakochana
20.04.06 13:10, Czarno_to_widzę
// skasuj komentarz
hmm malo mam fotografii,wiec wystarczylo by wlozyc albumy do reklamowki i juz ..tak jakos wyszlo:) a w komputerze mam wiele zdjec:) hmmmmm wiele przemyslen...wiesz najelpiej to zabralbym wszystko..bo to co mnie otacza to jedno wielkie wspomnienie a ja tez sie cieszę:) lepiej pozno niz wcale;)
zakochana
20.04.06 12:55, Maduixa // dzieki za rady ubraniowe:)
// skasuj komentarz
wezme plaszczyk, ale tak ciezko mi sie zawsze zdecydowac co wziac bo potem tyle tego jest a w polowie ciuchow nie chodze i place za nadbagaz.
zakochana
20.04.06 12:37, laczuszka for...ever...
// skasuj komentarz
Dziekuje za te mile slowka my tez juz jesesmy w komplecie i jest poprostu bajecznie:)pozdrawiam goraco:)Twoja niunia tez jest sliczniusia:)Dzis zamieszcze wiecej zdjec mojej suni ale wieczorkiem:)
zakochana
20.04.06 12:09, Czarno_to_widzę
// skasuj komentarz
a ja bym ratowala komputer(zboczenie)i swoje misiaki...jestem cholernie do nich przywiazana..mam nawet swojego pierwszego misia..nie potrafię wyrzucic tych starych...mam do nich sentyment:D buziak
zakochana
20.04.06 12:08, Czarno_to_widzę
// skasuj komentarz
taaa weteran;) ale wczesniej mniej czasu bylo:D a no widzisz jednak, gdzies mnie dojrzalas:D
zakochana
20.04.06 12:08, Czarno_to_widzę
// skasuj komentarz
ahaha gralam kiedys w rozbieranego pokera bueheh oczywscie z kumpela bylsymy ofiarami oszustwa heheeh...no no dokladnie byle by inteligentnie i nudno nie bylo;)
zadowolona
20.04.06 11:22, Iv
// skasuj komentarz
ja przy smoku za każdym razem foto robię :)
zadowolona
20.04.06 11:21, Iv
// skasuj komentarz
bo zależy gdzie na łopatce, weź się ukłuj w żebro :/ kur** miałam wrazenie że koleś mnie żyletkami traktuje :P hehe no ale teraz jak pójde to musze leżeć spokojnie bo koleś mnie stamtąd wywali :) a swoją drogą to jestem dla niego wyzwaniem :D haha
zakochana
20.04.06 10:54, *Nastka
// skasuj komentarz
Obys nigdy nie musiala nic ratowac
zakochana
20.04.06 10:50, *buskowianka*
// skasuj komentarz
nie wszyscy potrafia to zrozumiec, tak jak ty. Tak moja milosc byla glupia, teraz to wiem. Najbardziej w tym wszystkim szkoda mi mojej mamy, ktora plakala razem ze mna. Mysle, ze on naprawde nie ma pojecia co ja przyzywalam i co sie dzieje ze mna teraz. I tez masz racje, to nie jest normalny czlowiek, ma problemy ze spoleczenstwem - wszyscy okreslili, że nie da sie z nim pogadac. Wiem tez, ze on panicznie boi sie zranienia i chyba tez dlatego nie patrzy na to co robi sam. Ale to juz nie moja sprawa. Zawsze chcial sobie radzic sam i mimo, ze chcialam pomoc, odrzucal moje starania. Teraz niech sobie radzi sam, albo z nią - jego sprawa. Ja tylko nie chce na niego nawet patrzec, bo wtedy wszystko wraca: bol, strach, bezsilnosc. Juz sie zbieram i wiem ze dam rade. Dziekuje Ci za slowa, to pomaga. A czym jestesmy bez otaczajacych przedmiotow?? To prawda, ze przywiazujemy sie do rzeczy, ale gdy pojechalam do Wloch - rzeczy stracily dla mnie wartosc. Moglam nawet na piechote wracac do domu. Tam poznalam co tak naprawde jest dla mnie wazne. Mysle ze kazdy z nas kiedys dojdzie do takich samych wnioskow, bo przeciez na tamten swiat nie wezmiemy nic. Liczy sie nasze serce i ludzie, ktorzy nas otaczaja - ci dobrzy pomagają, a ci zli ucza i nie wazne, że oni nic z tego nie wynosza. Wazne jest to co zostaje w nas. Pewnie nigdy nie zapomne tego co sie stalo u mnie, ale kiedys slady sie zatrą. Wiem tylko ze nie moge do tego wracac. Ale czy potrafie zaufac komus teraz?? Jeszcze nie chce....
rozczarowana
20.04.06 10:10, Weronika
// skasuj komentarz
a tekst w opisie kopiowalas, czy wpisywalas z ręki? Jak kopiujesz to sie takie rzeczy dzieja..., ale sprawdzam juz co z ta reszta sie dzieje
rozczarowana
20.04.06 10:05, Weronika
// skasuj komentarz
łapko, jaki zetstaw wybrałas?? - gdzies mi to ucieklo:-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że mój wpis Cię zainteresował. Dziękuję za poświęconą chwilę na komentarz :)