poniedziałek, 6 grudnia 2010

16.04.06 // Sepia, kolor starej fotografii

Święta, rodzinne chwile, czas na odpoczynek i zatrzymanie w czasie.
Na marginesie życia zostawiamy problemy, kłopoty, ważne sprawy, choć to nie łatwe.
Tak się zadumałam nad przeszłością, nad tym jak to... "drzewiej bywało".

Drzemie we mnie jakaś tęsknota do tamtych czasów, kiedy to rodzina była ponad wszystko, kiedy to wspólnie czyniło się przygotowania,
respektowało tradycje,
kiedy to wszyscy razem za wielkim stołem, bez telewizora grającego w tle,
kiedy każdy znał swoje miejsce, starszym przynależał się szacunek, dzieciom troska,
kiedy się rozmawiało, a nie tylko porozumiewało monosylabami,
kiedy wszystko było takie proste.

Któż z Was spędził te święta przy rodzinnym stole skupiającym wszystkich i bliższych, i dalszych? Ja już powoli zapominam jak to jest...ech cywilizacjo dokąd pędzisz?

* * *

Tak się trochę rozsentymentalizowałam (rany, co za słowo!), bo mój Misio z Matuszkiem i teściową pojechali dzisiaj do Warszawy. Babcia Sławka, prababcia Mateuszka , czyli mama teściowej leży w szpitalu. Tak trzeba, wiem, sama bym się z nimi wybrała, gdyby było więcej miejsca w samochodzie, ale niestety zostałyśmy z Sylwią same. Nie było więc wspólnego śniadanka, choć w maleńkim tylko naszorodzinnym gronie, nie było stołu zastawionego suto, bo dla dwóch osóbek wystarczył skromniejszy, nie było apetytu takiego jak być powinien, bo w sercu tęsknota..., nie było...


komentarzy [61] Komentuj z głową »
zakochana
18.04.06 18:56, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
no widzisz:)) mi moja mama tez zapewnia wszystko bo jest uniwersalna i do wszystkiego:P a z Adasiem probujemy tworzyc cos wspaniałego i chyba nam wychodzi:PPP jestes kochana na prawdę ;* juz zaczynałam sie smutac z powodu tego nieudanego malzenstwa rodzicow a Ty mnie odratowałas nooo :))) :*******
18.04.06 18:44, *Nyguz*
// skasuj komentarz
Za dwa dni o tej porze bedzie już po wszystkim i pójdę z mężem do restauracji albo na pizze to uczcić :)
zakochana
18.04.06 18:31, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
:*:*:** Ach:D jak mi głupio, ze moje wpisy robia z Ciebie takiego głuptaska:PPPPPP a Ty taaaaaaaak kochasz swojego Mezulka jeeju;D zeby moi rodzice sie kochali :/
spokojna
18.04.06 18:02, lovelka
// skasuj komentarz
Ucz się... Łatwo powiedzieć, a ja bym wolała tak sobie w Twopim przedszkolu polatać. Beztrosko radośnie w miłym towrzystwie. No, ale dość tych marzeń. Idę przypomnieć sobie cóż ten Molier w Świętoszku powypisywał, bo jutro omawianie, a czytałam to będąc jeszcze szalonym malcem. Idę choć trudno mi się rozstać:P.
18.04.06 17:33, neossiah
// skasuj komentarz
musialam kokosy pozbierac :D:D
szczęśliwa
18.04.06 16:55, Adrianna
// skasuj komentarz
mnie też święta zmęczyły, dziś w pracy czułam się taka ciężka i nic nie zjadałam !!! :))) Muszę teraz walczyć z tym swiątecznym obżarstwem! :))))
sexy
18.04.06 14:46, Czarnoksiężniczka
// skasuj komentarz
Nawet nie zauważyłaś jak znikłam ale juz wrociłam :D
zmęczona
18.04.06 13:49, anielska dziewczyna // :)
// skasuj komentarz
a nie olali mnie;)) ten lany poniedziałek, był wyjątkowo suchy. wlaśnie w tym roku gdzieś prawie nie odczułam , że są święta. Gdyby nie to mycie okien i generalne porządki, no i jajka ;) to wogóle nie wiedziałabym , że są Święta. Jak byłam młodsza (z 8 lat temu) święta u mnie w domu wyglądały trochę inaczej. Teraz cały dzień rodzinka siedzi przed tv/komputerem... przykre...
szczęśliwa
18.04.06 12:50, nata_
// skasuj komentarz
czesc !!!!!! co u ciebie piesku ??? :D
spokojna
18.04.06 11:55, Yoanna
// skasuj komentarz
i jak sie czuje Babcia Sławka, prababcia Mateuszka , czyli mama teściowej?? mam nadzieje ze juz lepiej:) A co do sepii tez bardzo lubie te styl..ale czarnobiałe zdjecia chyba jednak bardziej mnie urzekaja:D podrawiam cieplusienko:*********
spokojna
18.04.06 11:54, Yoanna
// skasuj komentarz
hehe oj tak sunsilk to małe uzależneinie..nio moze troszke wieksze;D hehe;)
zadowolona
18.04.06 11:53, iwonne
// skasuj komentarz
ahh Rudzia, u mnie też te święta nie wyglądały do końca tak jak powinny, ale jest szansa, że w następną niedzielę nadrobimy stracone chwile :) zjedzie się cała rodzinka, mój kuzyn przyjeżdża z Anglii, będą chrzciny jego synka, Dominiczka, a ja zostanę chrzestną :D ja to bym chciała, żeby rodzinka spotykała się w komplecie częściej, a nie tylko na święta... buziaki :* +
18.04.06 11:38, curly999999999
// skasuj komentarz
Przykro mi że tak się stało.....Ja na święta u babci ale z roku na rok coraz gorzej. Dziadkowie coraz bardziej narzekają i to na szczegóły, wujek z ciotką myślą że to bar z obsługą, kuzynka morduje chomiki, a ja latam jak służąca robiąc śniadanka i kolacje.....mi nikt nie zrobił. Tęsknie za mamą, tatą i siorką z nimi święta to tradycja i wspólne śniadania, z nimi jakoś lepiej.
spokojna
18.04.06 11:06, szczęściara1976 // no i jak
// skasuj komentarz
po świętach?? ja jutro do pracy:) a raczje dzis na wieczor musze jechac bo od rana zajecia:)ciekawe ilu studentow wogole wroci ze swiat do domuw tym tygodniu! obstawaimze tylko miejscowi beda:)))
spokojna
18.04.06 10:15, lovelka // I po świętach Czworonogu:P.
// skasuj komentarz
I trochę mi tych świąt żal. Zawsze to lepiej sobie posiedzieć w domku i nawet posprzatać niż gnać do pracy, czy szkoły. Dziś mam jeszcze wolne, ale od jutra sielanka się kończy. A moja PRL-owska prezentcja w proszku. Jakoś nie umiem się zmusić do tej roboty. No cóż, pora się ogarnąć, obrać ziemniaki i zjeść świąteczne resztki. Przyszłam tylko + zostawić:P.
zakochana
18.04.06 10:08, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
buziaczek na dzień dybry dla Ciebie Beatko;*******
18.04.06 08:01, *Nyguz*
// skasuj komentarz
a ja się wyleżałam i wyleniuchowałam :D
18.04.06 00:31, neossiah
// skasuj komentarz
heheh :) dziekuje bardzo i mysle ze palmy to dobry pomysl. Moze Hawaje ? :)
zakochana
17.04.06 23:46, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
no tez tak uwazam:P następnym razem się uda! ja tam chce wszystkiego sprobowac:PP ;D A mnie nawet moja swirnieta siostra nie oblała ;(((
17.04.06 23:30, neossiah
// skasuj komentarz
ja Ci dam nie dorastam do piet ! to pies sie w koncu do wlasciciela upodabnia ( i tylko) wiec to chyba piesek Ci do piet nie dorasta (a przynajmniej do lydek;)) Masz bardzo ladne zdjecia na profilku, ale masz racje - lepiej nie bawmy sie w sztuke latania
szczęśliwa
17.04.06 23:18, tweety102 moderator // ...
// skasuj komentarz
to byl kwiecien wlasnie .. z tego co pamietam .. i ja jakos pare dni po tmy jak blog ruszyl zamieszkalam tu i grzeje sie w swoim pokoiku, rozne juz tu przejscia mialam ;p ale zawsze tu powroce :) takze moge powiedziec ze jestem jedna z pierwszych mieszkanek ;p co mnie bardzi cieszy bo to jzu rok ... jejku, jak to minelo szybko ... a kilkoro ludiz pamietam baaardzo dobrze :)
zakochana
17.04.06 23:11, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
nie byyyyyyyylo seksu;(:(;(
szczęśliwa
17.04.06 23:03, tweety102 moderator // racja
// skasuj komentarz
nie ladnie, ale jak piszesz z drugiej strony ... :D wszystko sie pewnie wyjasni w kolejych moich wpisach :) Poki co ciesze sie ze wrocilam, bo niedlugo mam rocznice jak jzu tu jestem w suksnilkowym domku ;p
szczęśliwa
17.04.06 22:53, tweety102 moderator // :)
// skasuj komentarz
sepia .. uwielbiam :D
17.04.06 22:49, neossiah
// skasuj komentarz
heheh nie ma sprawy (mam nadzieje ze mi nie zalozyli klodki na lodowke na noc hahah ;)) moze napijemy sie na dachu jakiegos wiezowca, mysle ze widok bylby ciekawy ;) A zdjatko moje, jesli Ci sie podoba to dziekuje :*:) ale i tak Twoje oryginalniejsze i ladniejsze ;)
17.04.06 22:46, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
Cześć dwu noga;P Widze że buszujesz to zapragnełam powieedzieć ci Dobranoc;D ;*
17.04.06 22:35, neossiah
// skasuj komentarz
oja w sumie tez sie czegos napije :) heheh ;)
17.04.06 22:07, Pentelka5
hehe i masz, wydalo sie!! ;D buzka
zadowolona
17.04.06 22:02, Iv
// skasuj komentarz
"* cieszy mnei to :) a ja dziś w Krakowie byłam :)
17.04.06 21:36, juz nie tu.
// skasuj komentarz
moje swieta byly malo rdzinne - jak dobrze ze juz po nich.
17.04.06 21:31, WerkaZ
// skasuj komentarz
Chlussst....Chlussst....Śmigus Dyngus!!!!
17.04.06 18:00, Pentelka5
A jak tam lany poniedzialek? Calusia mokra? hihi mnie od rana znajomi przywitali w lozku z butelka wody! lozko wygladalo tak jak bym sie w nocy moczyla hihi.Pozdrowionka
nieszczęśliwa
17.04.06 17:53, .......... // @------->------------------
// skasuj komentarz
jak mija poniedzialek lany......|_|<<----wiadro wody dla ochlody cmok :)
szczęśliwa
17.04.06 17:51, Adrianna
// skasuj komentarz
fotografie w sepii są przesliczne! Uwielbiamta technikę! :)))))
szczęśliwa
17.04.06 17:50, Adrianna
// skasuj komentarz
http://kartki.onet.pl/1214,kartki.html
17.04.06 17:16, neossiah
// skasuj komentarz
sliczne :)
zakochana
17.04.06 17:12, Monisi@
// skasuj komentarz
mokro dzisiaj u Ciebie???? ;] bo u mnie niebardzo ;]]]
17.04.06 16:36, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
;( U mnie to wogóle inaczej... Dawniej ten nastrój czułam... Święta spędzałam w bardzo starej kamienicy, było nas około 20 osób. Dziś towarzyszyła nam telewizja, było nas 8 ... ;( Ale święta to swięta... Trzeba się radować;)
zakochana
17.04.06 14:26, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
spam: ZAPRASZAM NA FILM ;D
spokojna
17.04.06 14:13, Nieistotna moderator
// skasuj komentarz
Lubie rodzinne grono, ale nie uwazam ze rodzinne swiata to koniecznosc, raczej jestem typem chorobliwie nowoczenie traktujacym swiata, meczy mnie ta polska naiagana tradycja, zdecydowanie wole bardziej rodzinne grille i wypady nad morze niez swiateczne zarcie przy stole :)
zakochana
17.04.06 13:26, Alexzz // ello
// skasuj komentarz
teraz na 4 łapkach uciekaj bo biegne za toba z wiadrem zimnej wody .. ... i cie mam!! hehe :D:D pozdrooffka :D:D oddasz mi ?? ;>
17.04.06 13:03, Narazie papa
// skasuj komentarz
Jak tam obleawny poniedziałek co?? Jesteś już cała mokra czy jeszcze nie?? a ode mnie w prezencie n dobry humorek wiaderko wody na glowe \.../ :D chlap, chlust :P Buziaczki ;*;*
spokojna
17.04.06 10:13, lovelka
// skasuj komentarz
Przykro mi, że Twoje śniadanko tak smutno wyszło... Zdrowia dla prababci! Obyście za rok spotkali się wszyscy:). A stół nie musi być suto zastawiony, ważne że siedziałyście tam i myślałyście o rodzinie. Chyba na tym polegają święta, chociaż mogę się mylić. No, mam nadzieję, że Sylwia już Ci wylała kubek zimnej wody na głowę;P. Ja swoja działkę też już dostałam, a brata wrzuciłam pod prysznic. Płacze do teraz... Dzieciak:P.
spokojna
17.04.06 10:11, lovelka
// skasuj komentarz
Brzuch puchnie, a babcia tylko na talerz ładuje;). Wczoraj byliśmy na tym jubileuszu, opchałam się tortu, szampana też dostałam, a łezka się w oku zakręciła, jak babcia i dziadek odnawiali swoją przysięgę;). A dziś? Dziś kolej na drugą babcię. Tym razem imieniny, bo niedawno było Anastazjii. I znów jedzenie i jedzenie. Chociaż wymyślą pewnie jeszcze jakiś spacer. Oj, nie dam się wyciągnąć, wygrzebałam wczoraj od babci " DAMĘ KAMELIOWĄ", więc jak wszyscy pójda to zasiąde i poczytam. Marzy mi się taka chwilka na książkę. A z rodziną już lepiej, bo wiadomo, że na święta zapada "EWANGELICKI POKÓJ"<-cytat z kościoła.
spokojna
17.04.06 09:58, szczęściara1976 // :)
// skasuj komentarz
a co do punktow to rozdałam tak jak uwazamam ze warto wyroznic te osoby ktorym dalam:) A Ciebie lubie jako osobe i podoba mi sie Twoj blog:) pozdrawiam w Dyngusowy deszczowy ranek
szczęśliwa
17.04.06 00:10, **.n.**
// skasuj komentarz
trzymaj się koffaniutka... buziaki :**
szczęśliwa
17.04.06 00:10, **.n.**
// skasuj komentarz
pamietaj, ze po każdej złej chwili zawsze jest ta dobra ;) uszy do góry ;)
szczęśliwa
17.04.06 00:09, **.n.**
// skasuj komentarz
hmmm... niestety takie jest życie... ciągle nas zaskakuje... szkoda ze w tym wypadku w tak niemiły sposób...
16.04.06 23:33, *Nyguz*
// skasuj komentarz
Kto zapomniał niech pamięta że nadeszły nam już Święta, że baranki chodzą w koło zajac juz wypalił zioło :) A juto wiadro wody na dupsko :)
zadowolona
16.04.06 23:26, Iv
// skasuj komentarz
:) hehe i o to chodzi :P
zmęczona
16.04.06 22:20, Oliwcia
// skasuj komentarz
pj ksiadz jest wstretny, ale ja juz nie wierze..w sumie to nigdy nie wierzyłam :/ ale teraz mnie jeszcze ten ksiadz zraził
zmęczona
16.04.06 22:05, Oliwcia
// skasuj komentarz
w pewnym klubie muzycznym u mnie w miescie- cieszyn
zmęczona
16.04.06 22:02, Oliwcia
// skasuj komentarz
postanowiłam sobie, ze jesli któras z was bedzie miała i mnie komentarz numer 100 to zostawie plusika..wiec + nalzey do Ciebie
zmęczona
16.04.06 22:01, Oliwcia
// skasuj komentarz
a ja lubie skoki do rzeki sasas... hehe
16.04.06 21:11, Nikttaki
// skasuj komentarz
Dwa kurczaki w koszyku siedzą i rzeżuche sobie jedzą, baran w szopie zioło pali pewnie zaraz się przewali, ksiądz za stolem już się buja Wesołego Alleluja!
spokojna
16.04.06 20:28, Jagodzia moderator
// skasuj komentarz
u mnie zawsze święta spędzamy w naszorodzinnym gronie,znaczy sie w 5.no i już drugi raz wielkanoc w 6-z gafa.i nie jest źle.siadamy sobie wszyscy stukamy sie jajami i zajadmy sie na maxa.aż boli.rozmawiamy o tym i o tamtym i dużo się śmiejemy.tak to już zawsze u nas.potem właczamy telewizor,każde może się rozejść,ale w końcu i tak znowu sie tam spotykamy.i dziś i jutro.i pewnie obudzi mnie kubek wody na twarzy.i fajnie.i za rok u Ciebie tez tak bedzie.bo zycie nas uczy,ze nie zawsze musi byc tak jak chcemy.ale potem wynagradza nam to po stokroc.nie weim czy napisalam cos z sensem a bynajmniej nie napisalam do konca tego co chcialam.ale wybacz.ciezko mi sie slepiami patrzy.buziam;*
zakochana
16.04.06 20:22, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
Nie objadłam się:P na sniadanie zjadłam 2 parowki i sałatke. Na obiad wypilam barszczyk czerwony, zjadłam 2 paszteciki i zjadłam rolade + sałatka. A kolacji jescze nie jadłam:P i chyba juz nic dzis nie zjem:PP
16.04.06 20:11, Fretka
// skasuj komentarz
Hej! :) U mnie notka nowa więc zapraszam! Wesołego jaja!
zmęczona
16.04.06 20:07, Oliwcia
// skasuj komentarz
olalala a jutro to Ci zycze mokrego dyngusa....
zmęczona
16.04.06 20:06, Oliwcia
// skasuj komentarz
stare zdejecia,pamiatki, male drobiazgi..a tyle sentymentalnosci, rozmyslan...
zmęczona
16.04.06 20:06, Oliwcia
// skasuj komentarz
Dla mnie swieta cos czyms wyjatkowym, swieta sa chwila w ktorej moge porozmyslac nad swoim zyciem...kocham spedzac je z rodzina...wspaniala swiateczna atmosfera jest czyms co uwielbiam...ludzie sa dla siebie tacy myli, wyrozumiali...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że mój wpis Cię zainteresował. Dziękuję za poświęconą chwilę na komentarz :)