poniedziałek, 6 grudnia 2010

12.01.06 // Ważne jest, aby każdy był szczęśliwy...

Wędrówka

Pewnego dnia
Wyjdę z domu o świcie
Tak cicho,
Że nawet się nie zbudzicie.
I pójdę,
I będę wędrować po świecie,
I nigdy mnie nie znajdziecie.
I nie wezmę ze sobą nikogo,
tylko tego małego chłopaka,
co wczoraj na schodach płakał
i bał się wrócić do domu,
a dlaczego -
tego nie chciał powiedzieć nikomu.
I jeszcze weźmiemy ze sobą
tego czarnego kotka,
co miauczy zmarznięty na progu
i każdy odpycha go nogą,
i nie chce go wpuścić do środka.
I to nie obchodzi nikogo,
Że on tak płacze na progu.
I jeszcze weźmiemy ze sobą
Te dwa uschnięte drzewa,
Co stoją przed naszym domem,
Te dwa uschnięte drzewa,
Co nigdy nie były zielone
I chciałyby uciec do lasu
Od kurzu
I od hałasu,
I żeby ptak na nich usiadł,
I żeby im śpiewał.

I będziemy tak szli i szli
Drogami, lasami, polami,
I każdy dzieciak,
Każdy pies
Będzie mógł iść razem z nami.
I będziemy tak szli i szli
Przez wsie, przez miasta, przez góry,
Przez morza, przez gwiazdy, przez chmury,
Aż kiedyś,
Po latach wielu,
Staniemy wreszcie u celu.
I będzie tam ciepła ziemia
I dużo, dużo nieba,
I każdy
Będzie miał to,
Czego najbardziej mu trzeba,
I na zielonej trawie
Różne zwierzęta
Będą się z nami bawić
W berka i w chowanego.

I nikt nikogo
Nie będzie się bać.
I nikt z nikogo
Nie będzie się śmiać.
I każdy
Będzie rozumiał każdego.

I będzie wspaniale.
Tak!
I niczego
Nie będzie nam brak.
I tęsknić nie będę wcale.
I tylko czasami, czasami
Pomyślę,
Że byłoby dobrze,
Gdybyście wy byli z nami...

Danuta Wawiłow

Może to zima, może zmęczenie, a może po prostu to coś, co we mnie tkwi i nie pozwala na obojętność. Wzrusza mnie los niekochanych dzieci, nieszczęśliwych dorosłych, bezdomnych zwierząt, zamartwiam się ptakami za oknem, płaczę na filmie, bo jakiś biedny stworzak cierpi, i niby to fikcja, plan filmowy, ale przecież tyle tej prawdziwej biedy na świecie... Teraz też, przepisuję dla was ten wiersz, znaleziony...w czytance kl. III mojego synka i ściska mnie w gardle, i myśli kotłują się w głowie, i wracają obrazy tego co smutne, wobec czego jestem bezradna. Znam go zresztą, Danuta Wawiłow pisze dla dzieci. Dla dzieci...tak edukację wrażliwości i sumienia trzeba zaczynać od najwcześniejszych lat. To ważne!!!


komentarzy [40] Komentuj z głową »
spokojna
15.01.06 23:51, without_wings
// skasuj komentarz
dodaje do ulubionych;]
spokojna
15.01.06 23:50, without_wings
// skasuj komentarz
na pytanie nie odpowiem bo nie wiem;p jakas metoda relaxu to jest napewno ale blizej nic o niej nie napisze bo nie wiem;] poprostu takie zdjecie odzwierciedla to co akurat mi potrzebne i o czym marze....odpoczynek od swiata.heh. dobranocka;)
zadowolona
15.01.06 22:44, iwonne
// skasuj komentarz
mam nadzieję, że w ciagu najbliższych dni uroda Jagódki objawi się dla oczu sunsilkowych domowników ;)))))
zadowolona
15.01.06 22:33, iwonne
// skasuj komentarz
nie zaglądałam tu, bo nie wiedziałam, że taka fajna kobitka kryje się za ślicznym białym puchatym pyszczkiem :))))) to ja muszę pomysleć o jakimś prezencie dla mojej chrześnicy!
zadowolona
15.01.06 22:20, iwonne
// skasuj komentarz
aaaaa no i pewnie, że chcę zostać mamą chrzestną Jagódki! :)))))))
zadowolona
15.01.06 22:18, iwonne
// skasuj komentarz
moja droga, nie strasz mnie! nie mogłam sobie przypomnieć, co ja takiego zrobiłam w salonie Qooltura ;D
spokojna
15.01.06 22:17, without_wings
// skasuj komentarz
piekne i wartosciowe // jestem tu pierwszy raz i bardzo mi sie spodobalo w tym pokoiku;) bede odwiedzac czesciej:P moge?! a ta biala puchata kuleczka milusio wyglada:]
zadowolona
15.01.06 22:14, iwonne
// skasuj komentarz
ojjjj przepraszam 2oo5 ;)
zadowolona
15.01.06 22:13, iwonne
// skasuj komentarz
moja droga sobie podziękuj! :) zdjęcie psiaka jest, a nawet 2 razem z wpisem z 30 grudnia 2oo6 i zdjęciami mojego Tofa :)
zajęta
15.01.06 18:28, Joanna Mela // Dzieki :)
// skasuj komentarz
:)
spokojna
15.01.06 17:38, lovelka // :(
// skasuj komentarz
Wszystko jasne. Ale nie poddaje się i będę go mieć!
zadowolona
15.01.06 15:47, iwonne
// skasuj komentarz
oh co za ulga! wiedziałam, że mi wybaczysz :D mhm i tak będę głosowała na Twojego misia! ;D ambitne kobitki górą! to Ty może jesteś spod znaku Barana albo Lwa, albo Koziorożca? a Twój bolończyk to taka sama biała puchowa kulka jak mojego mena Shit Tzu (chyba dobrze napisałam ;P)
zadowolona
15.01.06 11:40, PrettyWoman // :)
// skasuj komentarz
Piekny wierszyk< a co do płakania na filmach to ja zawsze płacze, nawet na bajkach :) +
spokojna
15.01.06 09:22, lovelka
// skasuj komentarz
A no i wiedziałam ze coś pokręciłam... Tylko skąd mi się ten Lucek wziął? Trzymaj kciuki bo zaraz jadę na giełdę...
zajęta
15.01.06 01:45, Joanna Mela // Masz 9 letniego synka, wiec jest szansa...
// skasuj komentarz
...że pamietasz Danke Wawiłow z czasów dawnych bardzo (gdy ja - rocznik 1975 miałam lat 14), a Danka Wawiłow w Filipince prowadziła warsztaty poezji... pamietasz?
14.01.06 22:16, Narazie papa
// skasuj komentarz
Dziękuje za komplement :) pozdrawiam ;)
zadowolona
14.01.06 22:15, iwonne
// skasuj komentarz
będę głosowała na Twojego misia obojętnie jaki by nie był! ;D
zadowolona
14.01.06 22:15, iwonne
// skasuj komentarz
aaaaaa tylko nie bij! ;D
leń
14.01.06 21:06, green_eyes
// skasuj komentarz
ludzie bez serca w zyciu mają latwiej, jakos lepiej brną do przodu. ale ja tak nie mogę. musze sie zatrzymać i zapytać. muszę czasami zrezygnowac z siebie, dla innych.
szczęśliwa
14.01.06 20:45, kunomiśka // wiersz cudny
// skasuj komentarz
a ja czekam na foto twojego misia :)
smutna
14.01.06 20:25, hari
// skasuj komentarz
ja właśnie dziś koziołki odwiedziłam:) pozdrawiam:)
zadowolona
14.01.06 19:04, iwonne
// skasuj komentarz
wiesz, też jestem wrażliwa, zwłaszcza gdy chodzi o dzieci i zwierzaki, czasami chciałabym się tak nie przejmować, tym przejmowaniem i tak nic nie zmienię
szczęśliwa
14.01.06 17:02, Lady M.
// skasuj komentarz
też jestem wrażliwa ... niewiem czy to dobrze czy żle a wiersz bardzo ładny i dobrze że jest Taka Pani która potrafi napisać o wrażliwosci zeby zrozumiały to dzieci.
leń
14.01.06 13:55, green_eyes
// skasuj komentarz
ja jestem na tyle wrazliwa na to wszystko, e nie musze tego widziec, jesli ktos o tym mowi mam łzy w oczach. nienawidze tego. bo wtedy wchodzi, ze tak na prawe jestem strasznie miękka. :*.
spokojna
14.01.06 10:30, lovelka
// skasuj komentarz
No własnie nie widziałam:(. Lece do Pulpecji.
spokojna
14.01.06 00:22, szczęściara1976 // ale ja sie nie doluje:)
// skasuj komentarz
ja sie poprostu umiem smiac siez siebie:) a moze dla kogos jestem wredna,zla itd??heheh,zgoda zgoda:) ja jestem pokojowo nastawiony czlowiek
zakochana
14.01.06 00:11, Frage
// skasuj komentarz
:) ja tez dziekuje:) i wzajemnie:)
spokojna
13.01.06 23:41, szczęściara1976 // co do nauki dzieci wrazliwosci
// skasuj komentarz
-one to powinny znacz domu..powinno byc dla nich TO oczywiste....przyklad powinni dac rodzice...a nie dopiero wiersz ,czy pani w szkole...szkola nie da rady nadrobic brakow z domu wyniesionych! a tym bardziej ze czesc dzieci w 3 klasie moze wiersza nie zrozumiec!a ja zauwazylamze najczesciej nauczycieli w ogole nie interesuje czy dzieci maja jakiekolwiek pojecie o swiecie-odwalic lekcje i jazda dzieci do domku:/nie zapomnijcie tylko dzieci o ladnym prezenciku na dzien nauczyceile i na koniec roku dla pani wychowawczyni:)/
spokojna
13.01.06 23:36, szczęściara1976 // nie jestem typem slodkiej kobietki
// skasuj komentarz
...zawsze bylam typem KUMpeli,czytalam gazetki typu"Szkielko i oko" a nie jakies tkliwe ksiazeczki dla dziewczynek..mzoe dlatego taka jestem...a wierszykizawsze mowialm na akademiach..bylam etatowa odtworczynia poezji i takich dziwnych innych rzeczy;)))wiec kiedy i co trzeba zaakcentowacw poezji tez wiem...ale tego nie lubie i juz:)))) pozdrawiam -Wasza malo inteligentna kolezanka Sunsilkowa:)))
spokojna
13.01.06 23:32, szczęściara1976 // tak-ponizej 1szej klasy podstawowki:)))
// skasuj komentarz
nawet:))po co mam sie dolowac??za duzo nieszczescia w swecie rzeczywistym widze zeby jeszcze poezja sie katowac:/ a ja niesety nie lubie wierszy i zeby bylo o niewiem czym nie bede czytac;)a co do nicku -to jest znaczenie mojego imienia:)) co do poziomu wyksztalcenia...zycze wszytkim takiego jaki ja mam:)) moze mam niska inteligencje...ale jakos tak sie stalo ze wiedze nie tylko zwiazna z moim wyksztalceniem mam :) nie kazdy musi lubic to samo:) ja bylamw mat-fizie a potem trafilam na kierunki humanistyczne-wiec...a w sumie co tlumacze:)))))))))))
spokojna
13.01.06 23:01, szczęściara1976 // dalej nie wiem o co chodzi:/
// skasuj komentarz
nie zmusze sie zeby zrozumiec:(mam niechec od szkoly
13.01.06 20:54, Narazie papa
// skasuj komentarz
Śliczne fotki :) Pozdrawiam ;*
zakochana
13.01.06 16:54, *buskowianka*
// skasuj komentarz
Masz racje - wrazliwosci trzeba uczyc od malego. Mnie uczyla mama - nauczyla patrzec na kwiatek i cieszyc sie, ze jest taki sliczny; nauczyla cieszyc sie z zieleni trawy na wiosne, ze spiewu ptakow, z ciszy lasu, czystej wody w stumyku, ze smiechu dziecka. Nauczyla mnie, ze nie mozna bac sie plakac, ze milosc znosi wszystko, ze pokora to cnota w tym ewoluujacym swiecie, nauczyla patrzec w serce czlowieka, bo przeciez drugi czlowiek jest tym dlaczego tu jestesmy, to my mamy mu dac radosc i sprawic by usmiechnal sie, gdy jest mu zle. Wierze, ze kazdy ma tu swoj cel i nie mozemy pozwolic, by w tym nowoczesnym swiecie zabraklo wrazliwosci. Ja chce slyszec cichy krzyk drugiego czlowieka, ale nie umialabym tego, gdyby nie ona - milosc mojej mamy. Pozdrawiam i +
zakochana
13.01.06 15:13, Frage
// skasuj komentarz
wlasciwie to wolala bym nie czytac tego wiersza ale to tylko dlatego ze jesli bym go nie przeczytala to znaczy ze by go tu nie bylo a gdyby nie bylo go tu to nie bylo by go w czytance a gdyby nie bylo go tam to znaczy ze nie bylo by takich problemow i wszystko bylo by dobrze i nikt by sie nie smucil:) niestety wiersz jest...
zmęczona
13.01.06 15:07, anielska dziewczyna // :)
// skasuj komentarz
piękny wiersz :)) dobrze, że są ludzie, którzy nie są obojętni na cudze cierpienie... Ja tez zawsze płacze na filmach, nie mogę patrzeć na nieszczęścia bliskich i nieznajomych też ... taka widać nasza kobieca natura. Pozdrawiam Cię cieplutko... Marta
spokojna
13.01.06 14:43, szczęściara1976 // przykro mi
// skasuj komentarz
ale poezji nie lubie..i nie dam rady tego przeczytac;))
spokojna
13.01.06 13:52, lovelka
// skasuj komentarz
Miłego seansu, zdaj potem relacje, bo ja tez idę;) Ale w środę...
spokojna
13.01.06 13:35, lovelka
// skasuj komentarz
A to, ze Cię to wszystko wzrusza to akurat piękne... Chciałoby się pomóc wszystkim, prawda? No niestety nie da rady...
spokojna
13.01.06 13:34, lovelka
// skasuj komentarz
hA WIEDZIAŁAM ŻE BĘDĘ PIERWSZA:)
spokojna
13.01.06 13:34, lovelka
// skasuj komentarz
Mój braciszek też to miał. Ładne, ładne... I mądre i prawdziwe...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że mój wpis Cię zainteresował. Dziękuję za poświęconą chwilę na komentarz :)