poniedziałek, 6 grudnia 2010

11.03.06 // Stereotyp: W pewnym wieku to nie wypada

Farmakologiczne przeciwgorączkowe cudo postawiło mnie na moment na nogi, no to oczywiście wbrew krzykom oburzonej rodzinki, zasiadłam do komputera. Umrzeć z głową na klawiaturze ...schizoidalna wizja prawdziwego maniaka komputerowego. Ja chyba jeszcze się do takowych nie zaliczam .


Przechodząć do stereotypu, tym razem przyczepię się wieku.
Według panującej powszechnie opinii, tylko młodzi mają prawo do pewnych rzeczy: do szalonej zabawy, rozrywki, głupich zachowań, nieobliczalności, nierozważnych działań, bezmyślności, ekstrawagancji w czynach i wyglądzie.
A ja pytam: Dlaczego tak jest?
Dlaczego kobiecie po 60, 70 roku życia pasuje tylko spódnisia za kolanka, mokasynki, sweterek na guziczki i chuścinka pod brodę, no i najlepiej różaniec w łapkę, albo siatka na zakupy?
Dlaczego krzywym okiem patrzy się na starsze pary trzymające się za ręce, patrzące na siebie rozkochanym wzrokiem.
Dlaczego rodzice, którzy wychowali swoje dzieci i wypuścili je w świat zobowiązani są do ciągłej pomocy, pilnowania wnuków, comiesięcznych datków.
Dlaczego starsi ludzie byliby narażeni na szepty za plecami, gdyby zjawili się na dyskotece, a jeśli lubią taką muzykę i świetnie tańczą?!
Dlaczego w pewnym wieku nie można biegać bez celu po ulicy, chichotać głośno w kinie, ględzić bez sensu na cały regulator w autobusie.
Dlaczego nie można sobie pójść na wagary zamiast odpowiedzialnie zasuwać do pracy?
Dlaczego młodzi przywłaszczają sobie prawo do wszystkiego...przecież przez to skazują samych siebie w przyszłości na uciążliwe NIE WYPADA!

Nie wypada? Ale dlaczego?

* * * * * * *
A ja nie patrząc na stereotypy zrobiłam to i... jestem przeszczęśliwa, kurcze jaka adrenalina. Spełniła kolejne swoje marzenie, jupi!!!

* * * * * * *
Polecam książkę "Spóźnieni kochankowie", jako dowód, że miłość w każdym wieku może być piękna i emocjonalnie i fizycznie.


komentarzy [58] Komentuj z głową »
zakochana
13.03.06 13:00, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
Zdroowiej kochaniutka ;* ja mam zapalenie pluc :/ a lekarka sie klocila ze nic nie slyszy i w takiej nieswiadomosci z zapaleniem pluc zylam az do dzis. Dodatkowo w nocy zaczeło mnie bolec ucho.:/ jeju:( i wiesz? Nikt z klasy mnie nie odwiedził :/ totalnie sie mnie wyparli. Fakt z mojej klasy na moim osiedlu mieszkaja 2 dziewczyny. Z czego jedna uwaza sie za moja przyjaciolke... eeeeeeeech. Buzi Piękna :* a ta panienka przegieła... duzoz nią na gg rozmmawiałam, upiera sie ze nie powie mi kto takie rzeczy mowi... ze ona nie chciala zle itp.:/
zakochana
13.03.06 11:47, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
No takie rzeczy ktos nagadał. Seliczek- miła dziewczyna, ktora niedawno bloga zalozyla. Spytala sie ponoc kogos "kto jest tu dluzej niz ja" o to jaka jestem i sie dowiedzialam. Ze obiecuje nominacje i tego nie robie;/ ze zalezy mi tylko na wygranej i w ogole tylko po to tu jestem. Och kochana;* wyjasnij im, ze ja tu z milosci do Ciebie jestemmmmmmmmmm ;* ps. mam zapalenie pluc :( dzis o 15 do kolejnego lekarza i jutro rano znowu. Uch:( a jak Ty sie czujesz??:*
13.03.06 11:43, betty-16
// skasuj komentarz
moim zdaniem nie warto patrzec na wiek.to mlodziez sobie za duzo pozwala i robi rzeczy na ktore jest zbyt mloda.nie przejmuj sie tym.ludzie (tym bardziej dorosli) powinni robic to co lubia,uwazaja za sluszne itp. Wpadnij do mnie
zajęta
13.03.06 10:25, Pulpecja * Dudzinka moderator // :DDDDD
// skasuj komentarz
Widocznie wyszliśmy tak bezndziejnie, że zrezygnowali z naszego zdjęcia :DDDDD Buziaki :))))
zajęta
13.03.06 09:26, Pulpecja * Dudzinka moderator // :)))))))
// skasuj komentarz
Wracaj szybko od lekarza i napisz co powiedział :))))) Ja napiszę innym razem więcej, bo już pracuję i skończę póóóóóóźnym wieczorem dopiero :)) Buziaki :)))))))
zakochana
13.03.06 09:22, *buskowianka*
// skasuj komentarz
Miło mi Beatko :) a Twoj wpis wywołał u mnie radość, wiec moze jeszcze pare razy porobie ludzi w jajo :D
zakochana
13.03.06 00:50, Andzia i Karolek // wiek
// skasuj komentarz
nie powinnien grac az tak duzej roli . masz racje , pozdrawiam :)
zakochana
13.03.06 00:42, *buskowianka*
// skasuj komentarz
Mi rowniez, choc chyba imienia Twojego nie znam, ale i tak bardzo Cie polubilam i dziekuje Ci ze jestes
zakochana
13.03.06 00:22, Frage
// skasuj komentarz
aj to nie wazne mi tez sie przytrafia ze nie doczytam czgos:)
zakochana
12.03.06 22:00, Czarno_to_widzę
// skasuj komentarz
Ja jak widze starszą parę trzymającą sie za rączke to usmiecham się i zazdroszczę ze potrafią tak dlugo okazywac sobie czulosc i zachowywac się jak mlodziaki zakochane po uszy..to mi ise podoba:D
spokojna
12.03.06 21:58, szczęściara1976 // a spodnicaza kolanka i to waska
// skasuj komentarz
w tym sezonie bardzo na topie-ale u nas to sie jakso pańciowato wlasnie kojarzy:) ja mam i bede nosic! zawsze jestem modna w tym w czym 3/4 jeszcze nie chce chodzicw Polsce;)
spokojna
12.03.06 21:56, szczęściara1976 // nierozwazne zachowanie
// skasuj komentarz
i bezmyslonosc jest niedopuszczalnaw kazdym wieku( nio chybazew niemowlecym)!!!a swetreki zapinane to aj kochana nosze juz dawno-cos co sie zwie"blizniak" i jest to dos cznana rzecz w swiecie stonowanej elgancji!a chustki to nawet moja babcia nie nakladala jak walki miala na glowie-a mja po 80 lat moje babcie!!wlasnie te stereotypy! jak czytam na rzonych blogach...dochodze do wnioskuze mam super rodzine! i srodowisko! my nie ulegamy takim durnym stereotypom!My ich chyba w ogole nie znamy! czuje sie wolna! kurcze! ale ja mam szczescie
zmęczona
12.03.06 21:53, Oliwcia // :)
// skasuj komentarz
a jak jak bede miała nawet 60 lat to pójde z wnaukami na koncert punkrockowy i w ogóle do konca zycia bede na woodstock jezdzic :D peace :D
zakochana
12.03.06 20:04, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
Jakas Ty jest pikna ;D a ja plytka bo patrzę tylko na obudowe. Poza tym zalezy mi tylko na wygranej wiesz? Jestem tu bo chce wygrac:) takie to pikne baje ktos tu o mnie łopowiada;p buzi moja Ty kobieto idealna:*
12.03.06 19:46, Kasia24 // "Spóźnieni kochankowie"
// skasuj komentarz
doczytałam to do końca, ale jakoś bez przekonania... a z tym wiekiem różnie bywa - w Tarnowie faktycznie patrzą ludzie krzywo na jakieś odstępstwo od "reguły"... za to lubię Kraków - tam wiek się tak nie liczy... co widać choćby podczas Festiwalu Kultury Żydowskiej, gdy tańczą pod sceną kilkuletnie dzieci, i 70letnie panie :))))
zadowolona
12.03.06 18:47, PrettyWoman // L)
// skasuj komentarz
Z jednej strony to oni sami (ludzie starsi) tworzą te stereotypy, bo np. nie chce im się być aktywnymi (nie dziwie się) i żeby było wygoniej to mówią że to nie wypada.
12.03.06 17:09, Maggy
// skasuj komentarz
Śliczny psiak.
smutna
12.03.06 15:58, Dredziara
// skasuj komentarz
witam fajny piesek:)))
leń
12.03.06 15:48, rudowłosa
// skasuj komentarz
a autor tej książki?| bardzo mi się podoba ta notka. powiem więcej - otworzyłaś mi oczy na tę sprawę, jakoś nigdy się nad tym nie zastanawiałam i trochę bezmyślnie przyjmowałam ten stereotyp. co prawda nigdy nie buntuję się, gdy mama wychodzi wieczorem z koleżankami, ale też widzę teraz, jak rzadko gdzieś wychodzi, jak rzadko spełnia swoje marzenia, pragnienia...
spokojna
12.03.06 15:27, alexisas
// skasuj komentarz
dzieki;*
12.03.06 14:19, sheep moderator
// skasuj komentarz
ja poprostu jestem leń ;) a tak poważniej... to jak napiszesz do mnie na ssheep@o2.pl to mogę Ci pokazać czym sie teraz zajmuje :))) naszczęście chorobę mam już za sobą - miałam aż jeden dzień, gdy mogłam spokojnie pochorowac ;)
szczęśliwa
12.03.06 13:19, pussy
// skasuj komentarz
nowa notka:( przepraszam ze tak nie odp na komenty ale u mnie nie najlepiej:(
spokojna
12.03.06 12:59, Nieistotna moderator
// skasuj komentarz
Nie jest latwo mnie urazi, a tym bardziej gdy mowi sie cos dla mojego dobra, gdyby bylo mi bardzo zle to bym odeszla (chociaz narazie nie mam dokad) ja nie narzekam, doceniam to co mam, inni maja jeszcze gorzej, i nie rozckliwiajmy sie nade mna, bo ja tego nie potrzebuje :) wracaj do zdrowia a wtedy poplotkujemy :) Sciaska i zasylam odrobine moejgo zdrowia :)
12.03.06 12:50, *****
// skasuj komentarz
INFO O KONKURSIE!!! ZOSTAŃ DZIEWCZYNĄ VEET!!!
12.03.06 12:50, *****
// skasuj komentarz
INFO O KONKURSIE!!! ZOSTAŃ DZIEWCZYNĄ VEET!!!
spokojna
12.03.06 12:49, Nieistotna moderator
// skasuj komentarz
Czemu.. to proste.. bo tak narazie ma byc.. i tyle.. nie jest tak zle, nei martw sie, ja mam tendencje do mowienia na glos tylko tym co zle w moim zyciu, dobre cechy pomijam, nie ukrywam ze boli mnie jego podjecie do malzenstwa, bo wydaje mi sie ze zasluguje na to by wziac ze mna slub skoro tego potrzebuje, ale nie mozna miec wyszstkiego, poza tym nie martw sie jak bedzie zle to odejde, gdyby nie to ze jestem z nim nie mialabym zupelnie niczego, niczego w sensie materialnym i psychicznym
spokojna
12.03.06 12:30, Nieistotna moderator
// skasuj komentarz
To bylas bblizej mojego idealu, ja nie mam meza, (mam faceta ktory wciz podkresla ze slubu nigdy ze mna nie wezmie- z czego wynika moja niepewnosc psychiczna) nie mam dziecka- a wyje z tesknoty z nim, tak bardzo chcialbym by juz bylo przy mnie, mieszkam z moim Pane w jego mieszaniu, ale brak mi poczucia psychicznego bezpieczenstwa, wlasciwie nadal zyje z dnia na dzien, i nadal jestem daleko od tego kim chcialbym byc.. pisia mac, chyba Twoja wersja 24latki jest lepsza niz moja, Ty mialas kogos do kochania a to daje sile :)
zajęta
12.03.06 12:16, Pulpecja * Dudzinka moderator // :)))))
// skasuj komentarz
Dziękuję baaardzo za życzenia :)))) Hmmm gorzej jak po śmierci trafimy do raju, gdzie to wszystko co tu pomarło latać będzie :DDDD Buziaki :))))
spokojna
12.03.06 12:06, Nieistotna moderator
// skasuj komentarz
Skoro mam byc kiedy dorosne taka jak Ty to musisz mi w tym pomoc, powiedz mi jak wygladalo Twoje zycie gdy bylas w moim wieku, gdy mialas 24lata?
spokojna
12.03.06 12:02, Nieistotna moderator
// skasuj komentarz
Staram sie mowic rozsadnie by nie marnowac slow, i czasu sluchaczy, widze jednak ze duzo osob nie czyta tego co pisze, choc staram sie pisac w zrozumialy sposob, napisalam ze nie chce zaproszen na blogi a takie zaproszenie pod tym wpisem sie znalazlo hehhe niektórzy sa niereformowalni :)
spokojna
12.03.06 11:42, without_wings
// skasuj komentarz
to Ty jestes Kochana wiec dostalas punkciki :)) :* // a teraz uciekaj od komputera do lozeczka, pij ciepla herbatke z cytrynka i wygrzewaj sie i odpoczywaj! trzeba ta chorobe jakos zniszczyc nie!? pozdrawiam:** i caluje!!
zakochana
12.03.06 11:33, *buskowianka*
// skasuj komentarz
No to kuruj sie kuruj i nie daj sie tej temperaurze. Buzka Przyznam, ze jako dziecko nie lubilam swojego imienia, ale teraz jestem wdzieczna rodzicom, ze takie nosze :)
zakochana
12.03.06 11:21, *buskowianka*
// skasuj komentarz
Czytalam ksiazke i bardzo mi sie podobala. Co do stereotypu, to zgadzam sie z Toba. Moi rodzice chodza razem za raczki, porzytulaja sie przy nas, mama siada tacie na kolanach, a ja tez czasem wracajac z kosciola, biore mame za reke i biegniemy jak dwie nastolatki do domku. I to w niej kochalam zawsze. A co do tego co napisalas u mnie. Moze masz racje (albo raczej napewno) ze gdyby to sie wszystko nie skonczylo, to pewnie pozniej cierpialabym bardziej. Ale czasem jest mi tak przykro, ze ktos moze przkerecac moje slowa, mowiec je z inna intonacja, czy co gorsza rozglaszac wszystkim nie prawdziwe historie i subiektywne opinie. No ale chyba nic na to nie poradze. Buzka i plusik (od jeszcze troszke chorej Karolina)
spokojna
12.03.06 11:18, alexisas
// skasuj komentarz
konkretnie to nic nie jem bo mi przez gardlo nie przechodzi;/ boli jak jem:( pozdrawiam
szczęśliwa
12.03.06 09:38, kunomiśka // biedna łapko....
// skasuj komentarz
wiesz dobrze że wiem co to choroba, nawed zwykłe przeziębienie już tyle razy przerabiałam, wiem jak to jest jak sie nie ma siły żeby podejsc do kompa a tak bardzo sie chce... jak była ostatnio na laryngologii to tak własnie miałam 6 dni bez Sunsilka (uwierz to było straszne) jak tylko zobaczyłam w holu kompa, odrazu zapytałam siostre czy bede mogła kiedys skorzystać, odpowiedziała ze w żadnym wypadku nie wolno, ale i tak była na tyle miła ze na ulubiony serial przemyciła mnie do dyżurki :) 3maj sie cieplutko i zdrowiej, przynies troche wiosny ze swojej działeczki, moga byc nawed stare fotki, byleby tylko wiosna przyszła......... pozdrówka :) i Plusik
zajęta
12.03.06 09:03, Pulpecja * Dudzinka moderator // :)))))))
// skasuj komentarz
Łapusiu - ja nie wybaczam, bo nie mam co Ci wybaczyć :)))))) Mam dokładnie tak samo - dostałam punkty od dziewczyn, którym moich już nie starczyło, a tak bardzo bym chciała, żeby było inaczej :))) Nie masz się czym przejmować - serio, serio :)))) Spóźnionych kochanków czytałam - ciekawie się czyta i nawet dobrnęłam do końca, z czym u mnie różnie bywa jeśli chodzi o książki :D Co do tego Twojego marzenia hłi hłi ja też o tym marzyłam, ale się wyleczyłam :))) A w ogóle to czemu nie ma zdjęcia i dokładnego opisu bólu i innych wrażen ??? :D:D:D Buziolki :))))))
spokojna
12.03.06 00:29, Nieistotna moderator
// skasuj komentarz
"Spoznieni kochankowie" sa szczegolna ksiazka, nielatwy temat... sama musze przyznac ze nalze do osob ktore na niekore wybryki patrzy przez pryzmat wieku, to chyba niewlasciwa postawa, ale nie martw sie jestes w wieku w ktoreym jeszcze wszystko Ci wolno :) co do chaosu na Sunsilku, jestem tu jak czarownica, stara wioskowa baba ktora juz wszystko widziala, i wiem ze ta fala minie i na plazy zostana tylko wartosciowi ludzie, reszte zmyje przyplyw, cieszy mnie nowa krew na Sunsilku, byla potrzebna by rozruszac zasiedziale juz mocno towarzystwo
spokojna
12.03.06 00:22, *szwagierka moderator
// skasuj komentarz
no niestety takie poglądy krążą :-( nie wypada i już... ale trzeba to łamać!!! Spóźnionych kochanków uwielbiam!!! przepiękna książka! p.s. sama jeszcze nie wiem, które zdjęcia pójdą na wystawę, bo się zdecydować nie mogę. ALe jak do maja nie zrobię niczego genialnego to będzei to na pewno coś, co już tutaj czy na którymś portalu pokazywałam. A może byś zajrzała na www.dmosia.foto-grafik.pl i podpowiedziała, co mam wybrać??
12.03.06 00:14, *****
// skasuj komentarz
od razu przypomniała mi się piosenka;łapy,łapy,cztery łapy... a na łapach pies kudłaty...
11.03.06 23:56, *****
// skasuj komentarz
ale ładny puchaty piesek:)
11.03.06 23:03, curly999999999
// skasuj komentarz
oooooooo widzę że ty też chorobe zwalczasz czosnkiem. Ja polecam grzankę z czosnkiem....czyli wlewasz na patelnie olej z oliwek, kładziesz kromke chleba a na to starty czosnek i smarzysz.
11.03.06 23:00, curly999999999
// skasuj komentarz
no własnie co zrobiłaśśśśś....tylko wiesz....zwasz na to że to niepełnoletni też czytają...he he he he he ;) A tak co do wpisu...wypada. Moja mama ostatnio kubiła sobie modne dżinsy i mimo że moja siorka była wkurzona że te dżinsy powędrowały na pupę czterdziesto-paroletniej kobiety a nie na jej zgrabny tyłeczek ja byłam dumna ze swojej mamsi! I ostatnio wysłała mi swoje zdjęcie w nowym modnym sweterku i nowej fryzurze. No rewelka! Fajnie że mamusia o siebie dba. Dla niej to jednak nowość bo przez dłuższy czas oszczędzała na sobie żeby móć jak najlepiej dbać o nas.
zajęta
11.03.06 22:48, lea moderator
// skasuj komentarz
a co zrobiłaś ? ;)))
szczęśliwa
11.03.06 22:38, Lady M.
// skasuj komentarz
miodzik tez moze byc;] bo ten czosnek to tak powiem -- okropnosci :P
11.03.06 22:32, Narazie papa
// skasuj komentarz
Dla mnie jest czymś pięknym kiedy starsi ludzie idą za ręce przez park i patrzą na siebie tak jakby mieli 20 lat to jest piękne ze potrafią kochać Czlowiek zyje po to zeby sprobowac wszystkiego i to w kazym wieku :) Pozdrawiam ;*
spokojna
11.03.06 22:24, lovelka
// skasuj komentarz
Właśnie nie wiem dlaczego...
zadowolona
11.03.06 22:21, iwonne
// skasuj komentarz
Kochana, to Twoja córka na zdjęciu w poprzednim wpisie? jeny, bjutiful!!!!! przekaż jej tego komplementa :)
zadowolona
11.03.06 22:20, Iv
// skasuj komentarz
taa a jak taka babcia z dziadkiem na dencing pojdzie to ksiaż z ambony wypomina :/ Nie musisz ise odwdzięczać :P ja też nie daję codziennie bo można tylko 5 razy dać + :) a chcę żeby było po rowno każdemu :D
11.03.06 22:12, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
A nie ma za co:) Z mojej strony zawse możesz liczyć na punkciki:)
zadowolona
11.03.06 22:11, iwonne
// skasuj komentarz
Babo, nie zadręczaj się! bo się jeszcze bardziej rozchorujesz :)
szczęśliwa
11.03.06 22:08, Lady M.
// skasuj komentarz
mleczko z czosnkiem raz raz moja droga i bedzie lepiej :))
11.03.06 22:05, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
:):):) Hmmmm... No nie wiem ... Ale każdy ma prawo do szczęście:)
11.03.06 22:05, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
:):):) Hmmmm... No nie wiem ... Ale każdy ma prawo do szczęście:)
zadowolona
11.03.06 22:01, Iv
// skasuj komentarz
to jest piękne jak starzy ludzie idą za ręce :) ahh wieczna miłosć :)no z tą praca to już chyba nei za bardzo chyba zę samemu jest się sobie szefem :P ale ja wcale nie uważam że nie wypada dorsłym bywać na dyskotekach ani w klubach :) za granicami naszego kraju w barach siedzi wyłącznie starszyzna :P
szczęśliwa
11.03.06 21:51, Lady M.
// skasuj komentarz
racja cudna :)
zadowolona
11.03.06 21:50, iwonne
// skasuj komentarz
buuuuu nikt na mnie nie głosował, i co z moją karierą aktorki? legła w gruzach! hahahaha ;D czekaj, jak Cię tylko spotkam, to Ci na tyłek napukam ;P dobra, nie będę taka :) kuruj się szczuplaczku :*
zadowolona
11.03.06 21:25, iwonne
// skasuj komentarz
"nie wypada"-> takie zwroty nie funkcjonują w moim słowniku ;) wszystko wypada, jeśli tylko nie krzywdzi nikogo :D Babooooo, zdrowiej!
zakochana
11.03.06 21:16, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
:*:**:* kochana... wiem jak sie czujesz. Czułam sie tak przez całe ostatnie 2 tygodnie:( ale w koncu odrzyłam:P nie pytaj dzieki czemu :P ale wiesz... zwiazane to jets z ost. zdaniem w Twoim wpisie:P moim zdaniem wszystkooo wypada.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że mój wpis Cię zainteresował. Dziękuję za poświęconą chwilę na komentarz :)