poniedziałek, 6 grudnia 2010

08.03.06 // Stereotyp- Matka Polka

Dzisiaj obalam stereotyp Matki Polki.
Właściwie, to Dzień Kobiet sprowokował mnie do takich pokrętnych rozmyślań. No cóż, będzie prawie na temat, bo ja, jako matka, kobietą czuję się w każdym calu. A ponieważ jedno nie wyklucza drugiego, to w tym dniu mogę o takim mym babskim i matczynym problemie.
Jakiż więc jest model doskonałej matki w naszym kraju?
Nie na darmo przecież wynosi się na piedestał zwrot- Matka Polka!
Oczywiście matka idealna, to matka robot, skomplikowany mechanizm do wszystkiego, niezniszczalna maszyna, twór niemalże z innej planety, zdolny do największych poświęceń, najbardziej heroicznych czynów, do nadludzkich wzlotów i uniesień.
Matka Polka kocha, troszczy się, rozczula, rozpieszcza, nie spuszcza z oczu, dba o zdrowie, rozwój fizyczny i psychiczny, zapewnia wszelkie wygody, bezpieczeństwo i komfort życia, poczucie ciepła i stabilizacji.
Nie dosypia, nie dojada, świata nie widzi, byleby...
A ja co?
Ja taka nie jestem.
No, owszem kocham,
kocham ponad życie, rozpieszczam, tulę, wysłuchuję, tłumaczę, radzę, zapobiegam, jestem, trwam, czuwam, ale...to wszystko tak na pół gwizdka, tak z doskoku, bo generalnie czasu nie mam właśnie dla własnych dzieci.
Pracuję, bo zarabiać trzeba,
biegam na kursy, bo trzeba iść z postępem czasu i wzbogacać kwalifikacje o nowe doświadczenia, zostaję po godzinach, bo zależy mi żeby przedszkole piękniało (malujemy ściany),
trzaskam nadgodziny, bo liczy się każdy grosz, bo taka rola zmienniczki,
robię staż, bom ambitna jak cholera,
codziennie hołubię cudze dzieci, bo z rana świeże siły, bo jak cudze, to tym bardziej wymagają mojej uwagi, opieki i fachowości,
a wieczorem cierpliwości ledwie starcza na własne...biedaczki.
Ot, zimny wychów, daleko idąca samodzielność, niezależność, przedwczesna dojrzałość.
Biedne dziatki zabieganej matki.
I wiecie co jest najgorsze? Że nie jestem wyjątkiem, że takich zabieganych antymatek Polek jest wokół bardzo dużo.
Właściwe trudno mi dociec na czym ten mój dylemat polega, bo pracy nie rzuciłabym nigdy w życiu, nie widzę się też w roli gospodyni domowej na wyłączność męża i dzieci...nie wiem, po prostu nie wiem, jak to wszystko pogodzić, może petycja do Pana Boga o przedłużenie doby z 24 na 48 godzin, a tym samym naszej wytrzymałości coś by zmieniła?
Przy dotychczasowym rytmie i takiej dobie znalazłabym czas na rodzinę, dzieci, odpoczynek, rozrywkę...hmmm, to byłoby nie głupie, taaa, coraz bardziej mi się ten pomysł podoba.
Widzicie jakieś minusy? Bo jak nie , to siadam i piszę, co mi tam szkodzi :)


komentarzy [68] Komentuj z głową »
zakochana
11.03.06 20:23, *buskowianka*
// skasuj komentarz
Wyplacze Ci sie, bo zlapalam dola. Kiedys zaufalam pewnej dziewczynie. Twierdziła, ze jest przyjaciolka mojego bylego. To byla nieprawda. Dlugo mi zeszlo, az zauwazylam, ze manipuluje mna, tak samo jak nim. To przez nią bylam w depresji, to ona przkrecala jego slowa, nie wiedzialam komu mialam wierzyc. Po jakims czasie odczepilam sie od niej, ale jak sie okazalo, ona ode mnie nie. Poniewaz gosc o ktorym mowa, znalazl sobie trzecia, to ona tez przegrala i teraz zwrocila sie do mnie. Bedac u niej, kilka dni temu, przez przypadek powiedziala cos, co ulozylo moja ukladanke w calosc. Byl okres, gdy w wszystko zaczelo sie powoli miedzy mna a nim ukladac, ale wtedy wkroczyla ona. Nagadala na mnei pare rzeczy, ze niby jestem z nim w ciazy itp. On tak sie tego wystraszyl, ze znow wszystko sie zburzylo. Wiem, ze gosc i tak nie byl wart tego wszystkiego, ale gdyby nie ona, to moze to wszystko potoczylo by sie inaczej. Wiem, nie ma sensu gdybac, ale jest mi tak zle dzisiaj. On mnie zle ocenial, wmawial mi rzeczy, ktore nigdy nie byly prawda, a ona dolewala oliwy do ognia. Skad sie biora tacy ludzie?? Jak mozna tak sie wtracac miedzy dwoje ludzi?? Jak mozna byc tak dwulicowym?? Obydwoje pozamienili wszystko co mowilam, zmieszali z blotem to co czulam. Dzis to moze nie ma zadnego znaczenia, ale to tak boli. NIe oceniam ludzi, nie staram sie tego robic. dlaczego inni robia to za mnie?? Co ja im takiego zrobilam?? Jak mozna byc z jednej strony milym, a z drugiej to wykorzystywac i odwracać kota ogonem. Zdalam sobie sprawe z tego dzisiaj, mimo, ze jak ostatni raz u niej bylam znow jej zaufalam, znow potraktowalam kogos tak, jak nie powienien byc traktowany. Moze znow bedzie mowic innym, moze znow bede na tapecie. Ja nie chce znac juz nikogo z nich, ani jej, ani jego
11.03.06 19:43, Sabina42
// skasuj komentarz
Masz fajny pokój. Nic tylko pogrulatować:P Po\zdrówka*** Zajrzyj też do mnie* PAAAA
11.03.06 18:58, curly999999999
// skasuj komentarz
Droga Czterołapko, szczerze mówiąc nie mam pojęcia na jakich zasadach funkcjonuje Kanadyjskie przedszkole ale jak tylko zadzwoni moja mamcia to o wszystko ją wypytam i zdam szczegółowe relacje.
zajęta
11.03.06 18:54, Pulpecja * Dudzinka moderator // :))))))
// skasuj komentarz
Widzę, że jednak przeżyłaś :)))))))))) JUUUPIIIII :)))))))) Buziaki :))))))
spokojna
11.03.06 18:34, Nieistotna moderator
// skasuj komentarz
ZDROWIA życzę
zakochana
11.03.06 18:34, Monisi@
// skasuj komentarz
ojej bidulko życzę Ci dużo dużo zdrówka!!!! i ściskam mocno! :]
11.03.06 18:17, aniechta
// skasuj komentarz
nie planuje żadnej zdrady:D mam nadzieje że wszystko sie powiedzie z tym wyjazdem, ale wtdey napewno o was nie zapomnę. Będe robiła duuuuuuzo zdjęć i pisała czeto notki. Nie zapomne o moim pokoiki. Choć mieszkam krótko to juz pokochałam ten pokoik:) pliusik dla Ciebie:)
11.03.06 17:54, Sabina42 // ja
// skasuj komentarz
Oj, długi art...
zakochana
11.03.06 17:44, Monisi@
// skasuj komentarz
a kuku! :] co tam u Ciebie słychać nowego? :]
zakochana
11.03.06 17:43, *buskowianka*
// skasuj komentarz
ja ostro sie trzymam, ale antybiotyki juz wziete, wiec moze mnie nie rozlozy. Nie mam czasu na chorobe :)
spokojna
11.03.06 16:46, lovelka
// skasuj komentarz
A już widzę, że chora... Przykro mi strasznie i życzę zdrowia! A tym głosowaniem się nie przejmuj, ja wszystko poplątałam, pominęlam osoby które są boskie i w ogóle było mi źle. A na dodatek wygrałam ten nieszczęsny szampon i wszyscy mają mi za złe. A ja go nie chciałam. A w testamencie nic bym nie chciała, bo Ciebie nic by mi nie zastąpiło. I nie głupiej tylko się wygrzewaj i wracaj, bo nijako tu bez Ciebie!
spokojna
11.03.06 16:42, lovelka
// skasuj komentarz
Chora jesteś?
spokojna
11.03.06 13:45, lovelka
// skasuj komentarz
Gdzieś Ty?
11.03.06 13:39, kuki.monster moderator
// skasuj komentarz
w ogóle u Ciebie się tak dużo dzieje:) chyba czujesz, że żyjesz, ciom? :)*
szczęśliwa
11.03.06 13:01, **.n.** // ...
// skasuj komentarz
życzę Ci i nam wszystkim o pozytywne rozpatrzenie petycji :D buziaki dla Ciebie i dla dzieciaków :** zapraszam do siebie - u mnie nowa notka ŁaM sTeReOtYpY --- "aHhhHhhHhh Ta DzIsIeJsZa MŁoDzIeŻ..." buziaki :*
11.03.06 12:18, WerkaZ
// skasuj komentarz
48 godzin?? Czyli 24 h dnia i 24h nocy. Chyba bym nie mogła tyle spać ;P
10.03.06 22:07, SpaceMan
// skasuj komentarz
Zdrowiej snmutasie!:-)
zakochana
10.03.06 22:02, *buskowianka*
// skasuj komentarz
I zdrowiej szybko, bo czekam na kolejny wpis
zakochana
10.03.06 22:02, *buskowianka*
// skasuj komentarz
A no troszke sie tak posmucilam, ale juz jest lepiej. Buzka, mnie tez cos zbiera, wiec mnie nie zarazisz :P
smutna
10.03.06 19:42, hari
// skasuj komentarz
aż tak mało rudych tu? ja aktualnie ruda akurat nie jestem. co jednak nie zmienia faktu że to mój ulubiony kolor włosków:P
10.03.06 19:40, kasia475
// skasuj komentarz
pozdrawiam cie,zycze powodzenia w dazeniu do celow,tak trzymaj.Wypowiedz sie na temat palenia papierosow,jak nakłonic młoda osobe by nie paliła?
zakochana
10.03.06 18:26, Frage
// skasuj komentarz
sunislk do poczatku notki bo wlasnie sobie kupilam:) na poczatku notki jest wspomniane:P
zakochana
10.03.06 18:25, Frage
// skasuj komentarz
:) ja tez tak mialam :) niestety glosow 5 a osob 100
spokojna
10.03.06 18:18, Jagodzia moderator
// skasuj komentarz
matko boska aż sie boje,coś zrobiła?;D
spokojna
10.03.06 18:09, Jagodzia moderator
// skasuj komentarz
mamuśka bo sie przepracujesz,przytul troche dzieciaczki pogotuj im ulubiona zupe i karm jak maleństwa :)). a potem pohasaj na łączke;P albo zobacz jak działeczka sie miewa.mamuśka zapomniała o córze.a córa zbrzydła zgrubła i w ogóle... (+). i wielki kiss;*
10.03.06 17:53, *****
// skasuj komentarz
ZOBACZYŁ MNIE:)
zakochana
10.03.06 17:04, *buskowianka*
// skasuj komentarz
hello, tak chcialam sie tylko przywitac, bo jakos tak smutno :/
zakochana
10.03.06 15:43, Frage
// skasuj komentarz
dziekuje za glos oddany na mnie:)
10.03.06 15:14, *****
// skasuj komentarz
ZAPRASZAM NA COŚ OPTYMISTYCZNEGO:)
smutna
10.03.06 14:48, hari
// skasuj komentarz
jak na mnie to godna podziwu jesteś:) pozdrawiam:)
zakochana
10.03.06 11:34, Strusiuuu moderator
// skasuj komentarz
kochana na pewno fantastyczna zciebie mama :D
10.03.06 09:11, Misiasta
// skasuj komentarz
Oddaję Ci dziś swojego plusa!
zakochana
10.03.06 00:07, Frage
// skasuj komentarz
:>
zmęczona
09.03.06 23:35, A_d_A
// skasuj komentarz
Matka Polka- była, jest i bedzie!! dziękuje!
zadowolona
09.03.06 22:36, PrettyWoman // :)
// skasuj komentarz
Gratuluje wygrania kosmetyków :)
09.03.06 21:13, aniechta
// skasuj komentarz
Zgadzam się z Toba w całej okazałości:) Aż nie wiem co napisac tak ładnie to ujełas:) plusik:)
szczęśliwa
09.03.06 20:37, Lady M.
// skasuj komentarz
gratuluje wygrannej w postaci kompletu sunsilk :D
09.03.06 19:43, mamuśki :)
// skasuj komentarz
:)) no my mamuski cos o tym wiemy no nie ? ;) dzis postaram się liter kilka do Ciebie wystukac :P
spokojna
09.03.06 19:39, lovelka
// skasuj komentarz
Nie mów Doni, ale liczyłam, że Tobie się nagroda dostanie:) Przyznałam nawet 5 pkt. A Donise zarobiła 4:)
spokojna
09.03.06 19:28, lovelka
// skasuj komentarz
I za to podziwiam wszystkie mamy:). Moja mama pracuje prawie po 10 godzin dziennie- taka praca. A i tak tylko do maja, bo właśnie otrzymała wypowiedzenie:( Po 8 latach w jednej firmie. I mimo wszystko ma czas i siłę na swoje dzieci, na dom, na męża. I nie narzeka. Narzeka jak nie ma co robić.
spokojna
09.03.06 19:10, Nieistotna moderator
// skasuj komentarz
jeszcze tylko 9 punkcikow :)
zakochana
09.03.06 17:29, Monisi@
// skasuj komentarz
gratuluję!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :*
rozczarowana
09.03.06 17:16, Weronika
// skasuj komentarz
Uwaga! Są już wyniki lutego! Zapraszam na strony konkursowe! ...
zajęta
09.03.06 16:38, **Kirke**
// skasuj komentarz
ja jestem matka Polka i swietnie sie z tym czuje...pozdrawiam i zapraszam na nowy wpis
zajęta
09.03.06 16:37, **Kirke**
// skasuj komentarz
pozdrawiam i zapraszam na nowy wpis
09.03.06 16:06, behind_these_hazel_eyes
// skasuj komentarz
*Ciebie... przepraszam ;-)))
09.03.06 16:06, behind_these_hazel_eyes
// skasuj komentarz
u mnie wreszcie nowa notka... ;-)) buzka ;-* kochana mamuska z Cibie!!
szczęśliwa
09.03.06 16:03, kunomiśka // myśle że nie jest aż tak źle
// skasuj komentarz
napewno jestes dobra mama dal swoich dzieci :) pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
09.03.06 14:44, punkgirl
// skasuj komentarz
oo naprzykład dni wolne można przedłużyć im doby do tych 48 godzin;)
zakochana
09.03.06 13:16, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
Oj oj Ty powinnas z moja mamunia pogadac:P
zadowolona
09.03.06 12:56, PrettyWoman // :)
// skasuj komentarz
Przedłużamy dzień :)
zadowolona
09.03.06 11:48, Iv
// skasuj komentarz
Zapraszam na wpisik o dzieciaczkach :)
zakochana
09.03.06 11:40, 33Lola
// skasuj komentarz
matka polka hahaha - nie wypowiem sie na ten temat hahaha dzieki ze mnie odwiedzalas podczas mojej nieobecnosci
szczęśliwa
09.03.06 11:38, Żabka moderator
// skasuj komentarz
najwazniejsze aby potrafić łaczyc i kareiere zawodowa i bycie mama!
spokojna
09.03.06 09:27, Nieistotna moderator
// skasuj komentarz
Ten cudny traf tyczy sie do tego ze matki zaczynaja zauwazac to ze procz bycia matkami sa tez kobietami, i to ze przestaja byc chorobliwie nadopiekuncze (co ma fatalne skutki) nie mialam na mysli bizneswoman ktore rezygnuja z rodziny na rzecz kariery. Wiesz, jestem typem kobiety dla której waznejsza jest rodzina niż kariera. I Maryja zdecydowanie nie była lesbijką, przecież poczęcie bylo tylko sfera duchową hehe wlasciwie to wiara chrzescijanska ma zbyt wiele luk w ktore mozna wsadzic palce i grzebac :)
zakochana
09.03.06 08:41, Monisi@ // :)
// skasuj komentarz
Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
09.03.06 08:18, Kasia24 // na początek
// skasuj komentarz
wystarczy 5 :) zbyt łakoma nie jestem ;) a i ja lubię być sobą :*
09.03.06 00:00, petite_francaise
// skasuj komentarz
tak, to już jest przegięcie... gdy słyszysz od faceta: "(z rożmarzeniem)wiesz, zobacz na tą dziewczynę... jakie ona ma ładne ciało... (a po chwili, ostro) powinnaś nad sobą popracować!!" takiego to bym zdzieliła od razu!!:D
08.03.06 23:49, petite_francaise
// skasuj komentarz
no tak, ja nie mam nic przeciwko komentowaniu kogoś ładniejszego, lepiej ubranego itd. ale niekoniecznie muszę to mówić mojemu chłopakowi:D pozdrówka
zmęczona
08.03.06 23:46, A_d_A
// skasuj komentarz
wszystkiego najlepszego z okazji dnia kobiet w koncu obchodzimy dzisiaj swoje święto !
08.03.06 23:19, petite_francaise
// skasuj komentarz
hmm... ja na temat matki-polki się nie wypowiadam. moja prezentacja maturalna jest na ten temat:/ ale złożę Ci życzenia:D pozdrawiam:)
zakochana
08.03.06 21:58, Andzia i Karolek // :)
// skasuj komentarz
piekny ten psiak
08.03.06 21:48, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
No to jus tam moje dziecko śle!!! =D to nbedzie za jakieś 10 lat....:P
spokojna
08.03.06 20:56, Nieistotna moderator
// skasuj komentarz
tego stereotypu nie trzeba juz lamac, ten proces jakims cudownym trafem juz sie zaczął
08.03.06 20:55, Narazie papa
// skasuj komentarz
Wszystkiego najlepszego i czego tam sobie zyczysz z okazji naszego świeta :) Pozdrawiam ;*
08.03.06 19:21, Kasia24 // hmmm
// skasuj komentarz
ja bym tak chętnie wzięła nawet 5 dodatkowych godzin na dobę... wówczas miałabym czas na wszystko... zwłaszcza na pisanie pracy magisterskiej ;) ale w 24 godzinach coś się nie mieszczę ostatnio :((((
foch
08.03.06 19:00, pink_butterfly
// skasuj komentarz
Jest taka ksiazka o matce polce. A raczej o matce Poli... :-) A Ciebie podziwiam. :-)
zmęczona
08.03.06 17:52, Oliwcia // :)
// skasuj komentarz
hmm Matka Polka :/ a dlaczego nie ma Matki Angieli albo Rusjanki :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że mój wpis Cię zainteresował. Dziękuję za poświęconą chwilę na komentarz :)