poniedziałek, 6 grudnia 2010

30.01.06 // Ważne...my, kobiety jesteśmy ważne

My istoty z Wenus, zmienne i stałe, delikatne i silne, jak stal, płoche i odważne, wrażliwe, nieobliczalne, niepojęte...niezastąpione...my kobiety.
Tak już na podsumowanie tego miesiąca ostatni wpis o nas, dla nas...kobiet.
Wiersz pani Wisławy Szymborskiej, czyli kwintesencja kobiecej psychiki:

PORTRET KOBIECY

Musi być do wyboru.
Zmieniać się, żeby tylko nic się nie zmieniło.
To łatwe, niemożliwe, trudne, warte próby.
Oczy ma, jeśli trzeba, raz modre, raz szare,
Czarne, wesołe, bez powodu pełne łez.
Śpi z nim jak pierwsza z brzegu, jedyna na świecie.
Urodzi mu czworo dzieci, żadnych dzieci, jedno.
Naiwna, ale najlepiej doradzi.
Słaba, ale udźwignie.
Nie ma głowy na karku, to będzie ją miała.
Czyta Jaspersa i pisma kobiece.
Nie wie, po co ta śrubka i zbuduje most.
Młoda, zwykle młoda, ciągle jeszcze młoda.
Trzyma w rękach wróbla ze złamanym skrzydłem.
Własne pieniądze na podróż daleką i długą,
tasak do mięsa, kompres i kieliszek czystej.
Dokąd tak biegnie, czy nie jest zmęczona.
Ależ nie, tylko trochę, bardzo, nic nie szkodzi.
Albo go kocha, albo się uparła.
Na dobre, na niedobre i na litość boską.

A to wszystko przez książkę Krystyny Jandy "www.małpa.pl". Nie będę reklamować, nie trzeba, wystarczy po nią siegnąć, warto. Czytam i z każdą stroną coraz więcej we mnie refleksji i przemyśleń. Nie ważne czy jesteśmy zwykłymi, prostymi kobietami zmagającymi się z codziennością czy też wielkimi, sławnymi gwiazdami, aktorkami, kobietami sukcesu, w głębi duszy wszystkie jesteśmy takimi samymi kobietami, z takimi samymi marzeniami, pragnieniami, uczuciami, tak samo łatwo jest nas uszczęśliwić, jak i zranić. Wszystkie jesteśmy wrażliwe i delikatne, choć często udajemy siłaczki cywilizacji.

*************************************

Rozmów małżeńskich porannych ciąg dalszy:

-Kochasz mnie?
-A dlaczego pytasz?
- Bo nie mogę bez tej odpowiedzi spokojnie pracować.
- Kocham Cię. A ty mnie kochasz?
-Tak
- A dlaczego?
- Bo to jest w dzisiejszych czasach potwornie oryginalne!


komentarzy [57] Komentuj z głową »

15.02.06 14:03, Kasia24 // lubię
// skasuj komentarz
przysłuchiwać się takim rozmowom małżeńskim - w autobusie, sklepie, na przystanku... czasem można coś zrozumieć, a nie zawsze da się nie słyszeć cudzych rozmów ;)

zadowolona
04.02.06 00:30, iwonne
// skasuj komentarz
moja droga, tylko już bez porównań proszę ;P za Frytką nie przepadałam, w ogóle za kolejnymi edycjami Big Brother'a, mhm życzę błogiego lenistwa! :)))))

04.02.06 00:18, SpaceMan
// skasuj komentarz
Hmmm... nie lubisz mnie:(

zadowolona
04.02.06 00:02, Iv
// skasuj komentarz
Szynszylek od Tosi86 :) i moja Aza :) hehehe a co do tego opowiadania snów to banał jest mało powiedziane to aż potem głupio opowiadać

04.02.06 00:01, SpaceMan
// skasuj komentarz
To co zaGGadamy?;)

zadowolona
03.02.06 23:55, Iv
// skasuj komentarz
Widzisz przynajmniej można na nich zarobić, ja mam takie głupie sny czasem ze się pociąć idzie ;/

zadowolona
03.02.06 23:51, Iv
// skasuj komentarz
fakt, ale podobno jak się o czymś dużo myśli to podświadomie umysł podsuwa nam to podczas snu :P więc uważaj :)

03.02.06 23:49, SpaceMan
// skasuj komentarz
Jestem a co?;)

zadowolona
03.02.06 23:45, Iv
// skasuj komentarz
Hahaha EKSPERT !! :* lepiej żeby Ci się nie śniło bo uraz będziesz miała :P

03.02.06 23:42, SpaceMan
// skasuj komentarz
Ok zaraz lece!;)

zadowolona
03.02.06 23:38, Iv
// skasuj komentarz
Bosko to nazwałaś :)jesteś najlepsza :) dobrze ze masz krótką pamięć, bo miałabym wyrzuty sumienia :)

03.02.06 23:36, SpaceMan
// skasuj komentarz
A mam inne wyjście?;)

zadowolona
03.02.06 23:31, Iv
// skasuj komentarz
Wybacz :* nie miałam zamiaru psuć Ci kolacji... :* ale faktycznie umiar by się przydał

03.02.06 23:14, SpaceMan
// skasuj komentarz
Mozemy pogadać na GG-to mocno ułatwi sprawe:)

zadowolona
03.02.06 23:11, iwonne
// skasuj komentarz
no tak, tylko czerwonego dzbanka brak :))))) więcej na tak długo nie znikaj! :))))) śpij dobrze! mhm ja zmykam, bo jutro rano do pracy :*****

03.02.06 23:04, SpaceMan
// skasuj komentarz
Mmm-to mmmm, a skąd wzięłaś 4 łape?;)

03.02.06 22:45, SpaceMan
// skasuj komentarz
Mmmm;)

zadowolona
03.02.06 22:28, iwonne
// skasuj komentarz
babo! już mi trochę tęskno :)))))

szczęśliwa
03.02.06 21:50, kunomiśka
// skasuj komentarz
warkoczyki :).... super :)

zakochana
03.02.06 12:58, *buskowianka*
// skasuj komentarz
Zapraszam do mnie, na wspomnienia z Dortmundu. A ja narazie zmykam do domku na weekend. Sesja zamknieta wiec jade sie najesc :D :* +

smutna
02.02.06 23:31, hari
// skasuj komentarz
''jestem kobietą i znam swoją siłę...'' pozdrawiam:)

02.02.06 21:09, Narazie papa
// skasuj komentarz
Pieknie jest byc kobietą ;) hihi :) pozdrawiam ;*

zadowolona
02.02.06 21:04, PrettyWoman // :)
// skasuj komentarz
+ a co z pacynką??

02.02.06 17:17, QOOLTURA
// skasuj komentarz
zapraszam do konkursu :)

zadowolona
02.02.06 16:31, iwonne
// skasuj komentarz
babo! zakupiłam sobie "www.malpa.pl" Jandy, mam zamiar dzis zaczac czytac, mame naciagnelam, zeby sie ze mna zrzucila po polowie :)))))

zadowolona
01.02.06 23:48, PrettyWoman // :)
// skasuj komentarz
A bo Prosiaczek prowadzi blogaska BrygadyRR :) i daje wygrane plusiki :) oto następny+ :) czekam na foty Prosiaczka :) hrum hrum

zadowolona
01.02.06 20:55, Iv
// skasuj komentarz
www.wildcat.pl jedna z lepszych i jeden z lepszych salonów :)

szczęśliwa
01.02.06 20:09, Lady M.
// skasuj komentarz
kurde ale ładne te zdjecia :]

01.02.06 17:53, punkgirl
// skasuj komentarz
sądzę że Bóg jest kobietą;)

zadowolona
01.02.06 15:18, Iv
// skasuj komentarz
Zapraszam na now wpis :) a Szymborską uwielbiam :) moim ulubionym wierszem jest Kot w pustym mieszkaniu :)

zajęta
01.02.06 13:54, **Kirke**
// skasuj komentarz
CALKOWICIE SIE Z TOBA ZGADZAM MY BABECZKI JESTESMY JEDYNE I NIEPOWTARZALNE. BEZ NAS SWIAT BYLBY PONURY...

zakochana
01.02.06 13:46, Frage
// skasuj komentarz
no:) w kobietach sila:)

spokojna
01.02.06 13:33, without_wings
// skasuj komentarz
KOBIETY sa wazne!! oj sa:)) pozdrawiam:):*

spokojna
01.02.06 13:32, without_wings
// skasuj komentarz
ale piekne zdjeciaaaaaaaaaaaaaa;*

zadowolona
01.02.06 09:23, iwonne
// skasuj komentarz
ten hak to prawie niezauważalny! :)

01.02.06 09:03, mamuśki :)
// skasuj komentarz
noo Ty też nie spałaś :D

zajęta
01.02.06 08:08, Joanna Mela // Jak jha klubię ten wiersz!
// skasuj komentarz
W ogóle bardzo lubie Szymborską. Jest żywym dowodem, na to, ze wbrew twierdzeniu róznych ludzi kobieca i piekielnie inteligentna, to wcale nie wykluczające sie cechy :) +

szczęśliwa
01.02.06 00:21, Ania
// skasuj komentarz
pozdrawiam w lutym + :-)

zadowolona
31.01.06 23:49, PrettyWoman // być kobietą, być kobietą lalala
// skasuj komentarz
:) kolejny + nadroda z pokojiku BrygadyRR :)

31.01.06 23:19, mamuśki :)
// skasuj komentarz
te wkładki kochanie to ja nosiłam w 5 miesiącu ciąży :D poczekaj na kolejne części jak ty opatulona bylam tetrową pieluchą ;) co do wpisów- tak miałam nadzieję,ze może zechcesz powspominać, cos dopisac od siebie :) Twoja znajoma sunsilkowa ;)

31.01.06 22:19, mamuśki :)
// skasuj komentarz
powinnaś czasem cos od siebie dopisac na mamuskcahc, jako notatkę ;) po to nazwałam bloga mamuski - nie mamuska ;)

zadowolona
31.01.06 21:45, iwonne
// skasuj komentarz
myślę, że jak tylko skończy się sesja sięgnę po tą książkę, czego to ja wtedy nie zrobię :) wiersz bardzo mi przypadł do gustu, czytałam go kilka razy, babo! Ty wygladasz na tych zdjęciach na dwudziestkę z kawałakiem!!!!!

31.01.06 19:56, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
Gratuluje i ne ma za co=D

31.01.06 19:48, vgycftvgu
// skasuj komentarz
Ah my kobiety ;) poprostu światem rządzą mężczyźni, a mężczyznami kobiety!! ;)

leń
31.01.06 16:58, rudowłosa
// skasuj komentarz
Wiesz, urzekła mnie ta notka na tyle, że otrzymuje plusika. I podpisuję się pod każdym słowem.

spokojna
31.01.06 15:41, lovelka
// skasuj komentarz
Moi rodzice już tak nie rozmawiają;). Ograniczają się do codzienności;). Sprawdzian z fizyki olałam. I jedno zadanie napisałam, ze ściagi. Może dwa wleci? Nie ma się czym przejmować... Swoim dzieciom też mówisz żeby olały fizykę?:P. Jak tak to błagam o adopcje...

zmęczona
31.01.06 15:38, anielska dziewczyna // :)
// skasuj komentarz
chyba zaczne czytywać poezje... :) świetnie wyglądasz w warkoczach:)))

zakochana
31.01.06 12:38, *buskowianka*
// skasuj komentarz
Albo go kocha, albo sie uparła - oj jestem uparta, jestem taki mały, typowy lew,który jak ryknie to wszysycy sie chowaja, a tak naprawde lubi być glaskana, przytulana i kochana - jak każda kobieta. A tu przyszlo mi tyle udzwignać i z tyloma rzeczami sie zmierzyc. Chwilami juz nie wiem po co i w jakim celu, tak biegne, udowadniam, ze wiem po co ta śrubka. Otoczona grupa ludzi,ktora daje mi sile, ale tak naprawde samotna, bo nikt teraz juz nie moze pomoc. Musze zmierzyc sie sama. Tylko dlaczego ta góra nie ma jeszcze konca.... mimo to wierze, ze dojde. Dotre na czóbek i powiem - UDALO SIE - slaba kobietka

31.01.06 09:50, mamuśki :)
// skasuj komentarz
ja nie spałam bo miałam robotę, a Ty ? :D

szczęśliwa
31.01.06 08:57, Ania
// skasuj komentarz
tak my jestesmy wazne :-)nawet bardzo wazne :-)

30.01.06 23:57, mamuśki :)
// skasuj komentarz
nooo czyli jednym słowem - MAMUSKI :) :D:D:D:

spokojna
30.01.06 23:11, alexisas
// skasuj komentarz
no ja:) a teraz wpis anyegoityczny zrobilam zeby nie bylo ciagle o mnie:P

zakochana
30.01.06 22:48, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
Alez Ty masz zielone oczęta:D aj aj moja kochana cztero lapka ;*** a wspominac akcje tesciowej z dziecmi bedziemy kiedys:D buziaaaaaaaaaak:*

spokojna
30.01.06 22:40, alexisas
// skasuj komentarz
:):)

spokojna
30.01.06 22:34, Nieistotna moderator
// skasuj komentarz
masz racje czasem trzeba zapomniec o przykrych aspektach zycia kobiecego i nie tylko, i zajac sie tymi dobrymi :)

spokojna
30.01.06 21:53, Nieistotna moderator
// skasuj komentarz
Wiersz na sztandary... dzieki za to ze dzis, ten wpis a nie inny, bo poprawil mi nastroj, jakos tak trafil w chwile, dodal sily :)

zajęta
30.01.06 21:40, *patka*
// skasuj komentarz
ahh te kobiety :P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że mój wpis Cię zainteresował. Dziękuję za poświęconą chwilę na komentarz :)