niedziela, 5 grudnia 2010

17.06.06 // pracuję! można przeszkadzać!!!

Jęczę wam o tym swoim stażu siedząc po uszy zakopana w dokumentach i chyba najwyższa pora , aby troszkę szczegółowiej wyjaśnić dlaczego teraz zaniedbuję sunsilkowo i jego mieszkańców.

A więc wygląda to tak:

Staż na nauczyciela dyplomowanego trwa dwa lata i 9 miesięcy i w tym okresie organizuję różne rzeczy z udziałem dzieci na rzecz przedszkola:
- nawiązuję kontakty z rozmaitymi instytucjami,
- dzielę się doświadczeniem,
- organizuję lekcje pokazowe,
- działam,
- produkuję się,
- flaki wypruwam,
- dokształcam, zaliczając kolejne nudne kursy, warsztaty , konferencje
...i tak przez te trzy lata.

Potem zbieram to wszystko do kupki i piszę sprawozdanie, a potem jeszcze dodatkowo piszę opis i analizę powyższych, odnosząc się do punktów ustawy o stopniach awansu.
Wcześniej jeszcze musiałam napisać plan rozwoju. Do tego dochodzi cała sterta papierów, dokumentów, załączników, itp. itd.

Z tym całym pięknie opisanym majdanem, pod kątem co mi to dało, co dało dzieciom, co przedszkolu, idę do kuratorium i składam tzw. teczkę.
Oni to rozpatrują, rozpatrują, rozpatrują ziewając szerokooooo, a ja czekam i drżę, i drżę i czekam na wyrok.
Potem oni to zatwierdzają, ja chwilowo oddycham z ulgą, a potem wyznaczają mi termin egzaminu. Potem idę i siedzę pod salą skazań, a oni debatują, przeglądają, analizują i się mądrzą i jeśli po raz kolejny jest OK, to łaskawie proszą mnie do środka i teraz ja z kolei mam okazję się pomądrzyć przed 5 osobową komisją.

Zadają pytania związane z powyższą teczką i moją pracą w okresie stażu, a ja błyskam elokwencją i dumna opuszczam salę.
Potem wzywają mnie na ogłoszenie wyniku, oczywiście są wiwaty, gratulacje, transparenty, flesze aparatów, uściski dłoni.........i się obudziłam :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

[*] [*] [*]

Mam do was prośbę o krótką modlitwę, ciepłe słowo, myśl, za młodego człowieka, zaledwie 14-letniego, który dwa dni temu rano miał jeszcze plany na przyszłość, a wieczorem odszedł niespodziewanie od swoich najbliższych, od nas.
Nie znałam go i wy go też nie znaliście, był po prostu kolegą bardzo bliskiej mi osoby. Ale to nie jest istotne, był jeszcze dzieckiem, które miało prawo do tego, aby poznać ten świat, aby posmakować życia, aby po prostu być.
To takie bolesne...takie niesprawiedliwe...



komentarzy [55] Komentuj z głową »
zakochana
20.06.06 00:03, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
loooknij do mnie kochana:D :***
zmęczona
20.06.06 00:02, Oliwcia
// skasuj komentarz
oj no to troszke tej roboty masz..ale zazdroszcze Ci ze z dziecmi..kocham je
zmęczona
19.06.06 23:59, Oliwcia
// skasuj komentarz
[*]
19.06.06 23:20, Man
// skasuj komentarz
Nie mam tego programu\:(
zajęta
19.06.06 23:16, lea moderator
// skasuj komentarz
ojej jaka miła jestes , dziekuję skarbie jutro powtórka hihi ino ta moja tusza :( A foteczki przeslesz ? ;) rozarka@o2.pl
nieszczęśliwa
19.06.06 23:16, .......... // :)
// skasuj komentarz
idzialas lee slicznie wyszloo:)
zajęta
19.06.06 22:25, lea moderator
// skasuj komentarz
moja mam się załamie kurka obiecałam jej nagrać, a się okazało,ze nie moge :( no załamka normalnie
zajęta
19.06.06 22:21, lea moderator
// skasuj komentarz
kochanie szukam osoby, która jest w stanie to nagrac na Video- możesz ? załamka :(
nieszczęśliwa
19.06.06 22:16, .......... // buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu:D
// skasuj komentarz
ciekawe czy sie wystraszyla..:D
19.06.06 22:06, Plapla // Ile jeszcze tego wypruwania flaków??....
// skasuj komentarz
pracuś...........zrob sobie wolne:)))
zmęczona
19.06.06 19:26, GośA_14
// skasuj komentarz
Cześć! Co tam u Ciebie słychać? Plusiaka zostawiam i liczę na rewanżyk...........
szczęśliwa
19.06.06 18:50, Adrianna
// skasuj komentarz
:) no 9 piesków urodzić to dopiero wysyłek! :) Na szczęście wzystkie mają juz swoich dobrych właścicieli, a widok jest rozbrajający! :)))
zakochana
19.06.06 12:54, Ivett
// skasuj komentarz
I dziekuje za wsparcie.. Ale ten dzisjejszy egzamin to zawalilam totalnie..
zakochana
19.06.06 12:54, Ivett
// skasuj komentarz
No to biedna sie nameczysz..
zajęta
19.06.06 12:00, Joanna Mela // Po pierwsze trzymam kciuki abys jakos ten staż przebrnęła...
// skasuj komentarz
coś o tym wiem, bo mój ojciec tez nauczyciel, tyle, ze w szkole i tez przeczodzil horror zaliczania róznych szkoleń, sprawozdań etc... na naucxzyciela nominowanego i dyplomowanego... Po drugie bardzo smutno gdy odchodzi ktoś bardzo mlody...najtrudniej jest sie nam z tym pogodzic...
nieszczęśliwa
19.06.06 10:58, .......... // ccccmoookkk:D
// skasuj komentarz
cmok lapka:) czesc kochanie ja wstalam o 10 i teraz pije sobie kawunie zaprzyjazniajac sie z leniem hehehe milego dnia:D
zadowolona
19.06.06 10:42, Iv
// skasuj komentarz
klub daej działa :) no ja kisze znów 2kg ogórkow :D wczoraj grilla robiłam i brat wszystkie zeżarł :D
szczęśliwa
19.06.06 10:39, Irish-sobanek moderator // o mamusiu...
// skasuj komentarz
kolejna nawiedzona nauczycielka :D Ciekawe kiedy wyjedziesz z Polski? ;) Moja małżowinka, powiedziała, że już nigdy do szkoły... Cóż patrząc na wszystko z perspektywy czasu to doskonale ją rozumiem. Nie zmienia to faktu, że życzę Ci jak najlepiej w końcu jak wszyscy wyjadą to kto będzie pracował na emerytury dla moich rodziców? ;) Pozdrawiam serdecznie
spokojna
19.06.06 10:22, szczęściara1976 // jaki ponury???
// skasuj komentarz
u nas slonce:)
spokojna
19.06.06 09:45, lovelka
// skasuj komentarz
A ja siedzę w domu nie idę do szkoły tylko jeszcze w piątek. Czemu? Z czystej oszczędności. Nie opłaca mi się kupowac karty, a codzienna droga do szkoły kosztuje mnie 4 złote. Postanowiłam, że posiedzę za te 4 złote przed komputerem;). Na kod też bym poszła, ale jeszcze czytam. Mama mi się wepchnęła, więc czytamy we dwie, a to trwa i trwa, bo ona zawsze sobie bierze i na mnie wymusza, że niby starszy ma pierwszeństwo;). Czytam i czytam i strasznie mnie wciągają te wszystkie rozważania o kościele, bogu i o obrazach. Ciekawe to wszystko jak cholera, ale na historię sztuki nie pójdę. I nie wiem w co mam wierzyć, bo wszystko wydaje mi się prawdopodobne, chyba dlatego kościół się tak bał. Odrzucam wszystko i przyznaję, że to tylko fikcja literacka, chociaż ciężko mi się rozstać z niektórymi teoriami.
19.06.06 08:37, Carolinaaa
// skasuj komentarz
Egzaminem nie ma co się przejmować:) ale kciuki oczywiście będę trzymać.
zajęta
19.06.06 08:17, lea moderator
// skasuj komentarz
pewnie pisałaś do mnie po północy i nie zerkłaś na datę ;) program leci dziś 19 czerwca 22:30 mam tremę :(
spokojna
19.06.06 08:05, *katarinka* moderator
// skasuj komentarz
no to gartuluje również:)) ano wyzwania wyzwania i jeszcze raz wyzwania....
spokojna
19.06.06 07:46, *katarinka* moderator
// skasuj komentarz
strasznie to upierdliwe ten staż.....a życie jeste niesprawiedliwe i nic się na to nie poradzi....
zadowolona
19.06.06 01:03, Iv
// skasuj komentarz
to dokąłdnie tak jak ja :P ps.życie nie zawsze bywa sprawiedliwe [*]
spokojna
19.06.06 01:01, szczęściara1976 // a mi sie podobal:)
// skasuj komentarz
czesto tak jest ze jak film jest bardzo chwalony to mi sie nie podba albo srednio sie podoba;) bo oczekuje czegos swietnego,a okazuje sie przereklamowane,a ten film ...coz...lubie takie 'wymyslanki" ale z tego co wiem autor tej ksiazki na podstawie jakis dokumentow to pisal wic nie jest to taka do konca fantazja;) ide spac...
19.06.06 00:26, Man
// skasuj komentarz
Dobranoc-Majkel na dworze-przekaze mu jak wpuszce go rano-pa;)
nieszczęśliwa
19.06.06 00:24, .......... // :)
// skasuj komentarz
buahhahaha cztery lapy to juz jak sroka na blyskotki patrzry :P:Pkolorowych snow ide spac:P
nieszczęśliwa
19.06.06 00:14, .......... // :)
// skasuj komentarz
lalalalaal cztery lapyyyy!!!!!!!!!!!!!!sa??:) czy spia??:)
zakochana
18.06.06 22:46, *buskowianka*
// skasuj komentarz
najpiew mialam Ci pogratulowac brzuszka :) no no, tez taki chce. Potem chcialam stwirdzic ze straszny z Ciebie pracus, ale na koncu rozwaliłas mnie tym - w takich chwilach dociera do mnie, jak wiele mam szczescia i jak niewielkie są moje problemy :(
zadowolona
18.06.06 22:44, Iv
// skasuj komentarz
podobają mi sie fotki z wcześniejszego wpisu :)
zadowolona
18.06.06 20:57, iwonne
// skasuj komentarz
a wracając to tekstu powyżej to powinnam go była opatentować ;p
zadowolona
18.06.06 20:56, iwonne
// skasuj komentarz
życie to ulotna chwila. zdajemy sobie z tego sprawę dopiero, gdy kogoś z naszego otoczenia dotknie jakaś tragedia.
zadowolona
18.06.06 20:54, iwonne
// skasuj komentarz
gdzieś to już czytałam ;p
nieszczęśliwa
18.06.06 20:14, .......... // :)
// skasuj komentarz
jak to kiedys powiedzial madry i bardzo wazny dla mnie czlowiek stary musi umrzec a mlody moze ,bog chcial stalo sie ... zal serce rwie nadajac mlodemu czlowiekowi kurs do nieba ... buzka czterem lapa:*:*:* rodzina mi szaleje no noo wiem ale to tylko chwilowoo ona :) ma slomiany zapal:D
18.06.06 18:25, Man
// skasuj komentarz
To Wicio był z wizytamu mnie, nie chce ani w brzuszek, ani nigdzie indziej!......drapania;)
spokojna
18.06.06 17:52, szczęściara1976 // Kod
// skasuj komentarz
mi sie podabal:) ksiazki nie czytalam..ludzie wychodzacy mowilize jakby ksiazki nie czytali to by nie zorzumieli filmu...a ja nie czytalam ksiazki ale czytalam wiele na ten temat o ktorym jest film...i ogladalam programy o Marii Magdalenie...Nie zgadzam siez kosciolem ze ten film jest"zly"
18.06.06 17:33, plotkara
// skasuj komentarz
ah.cztreo łapko. moge wiedziec za ile kupilas stroj ? pewnie drogi byl. a bardzo mi sie podoba.
18.06.06 17:30, plotkara
// skasuj komentarz
peace.
18.06.06 16:44, Carolinaaa
// skasuj komentarz
Ah... ja pamiętam jak moja mama robiła dyplomowanego... Dobrze to pamiętam bo większość prac, czy jak to tam można nazwać ja jej przepisywałam na komputer ;/ oh... to było okropne. No ale w końcu jest już dyplomowanym i ma te "kilka" złotych więcej miesięcznie.
spokojna
18.06.06 15:50, without_wings
// skasuj komentarz
no to ja troche poprzeszkadzam jak mozna :P:P:P
szczęśliwa
18.06.06 15:08, Adrianna
// skasuj komentarz
śmierć dziecka --- nie pojmuję tego???
sexy
18.06.06 13:35, Czarnoksiężniczka
// skasuj komentarz
Praca - też bede musiala sie chyba czymś zająć. Echh dlaczego takie małe niewinne bezbronne dzieci umierają? :( [*]
zajęta
18.06.06 12:27, lea moderator
// skasuj komentarz
przeczytałam oczywiście całą notatkę ale moje oczy wstrzymały się szczególnie na końcówce .... nigdy nie zrozumiem śmierci dziecięcej :(
zadowolona
18.06.06 12:25, Iv
// skasuj komentarz
no tylko zeby właściciela znaleźć to graniczy z cudem, nasze działki oddziela mały lasek, a za laskiem w sumie są 3 osiedla wiec albo z któregoś z osiedli przyfrunęła albo komuś z działek zwiała .. ehh
spokojna
18.06.06 11:21, lovelka
// skasuj komentarz
Głupio mi teraz tak z innej beczki, ale widzę, że inne osoby się nie krępują. Strasznie sie narobisz bidulo. Zdasz, bo takie bystrzaki jak my to zawsze zdają, ale tyle roboty, że aż przykro. Podwyżkę chociaż dostaniesz? Mam nadzieję, bo jakby nie było podnosisz swoje kwalifikacje. A na tą działkę to bym przyjechała. I z Melą. Ale tak daleko, że nie wiem. Nie mogłas się gdzieś bliżej mnie osiedlić?
spokojna
18.06.06 11:15, lovelka
// skasuj komentarz
Śmierć tak młodej osoby zawsze jest niesprawiedliwa, bolesna i zawsze powoduje lawinę pytań: dlaczego?. Przykro mi kiedykolwiek umiera jakiekolwiek życie. Bo zawsze jest za wcześnie na rozstanie, a już szczególnie gdy się przeżyło te 14 lat. (*)
rozczarowana
18.06.06 11:14, JaNikt moderator
// skasuj komentarz
otoz to ale kierujac sie intuicja i rozumem napisałabym do niego znow...a wiesz , nie chce sie narzucac!!!
leń
18.06.06 10:33, green_eyes
// skasuj komentarz
niedawno ja krzyczalam, ze jest to niesprawiedliwe. bo jest. ale co poradzimy?
18.06.06 10:28, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
łooooczywiście;D Ten chlopak byl w moim wieku... Co mu się stalo?;(
18.06.06 10:25, Plapla // Pracuś czy śpioch???
// skasuj komentarz
Oto jest pytanie...dzis rozdaje plusiki,więc mam jeden dla Niej:)... zrymowało sie,ale zdolna jestem;))))...
zakochana
18.06.06 09:42, Czarno_to_widzę
// skasuj komentarz
kiedys visage napisalam na sunsilku ..wybrancy Bogow umierają mlodo...
zakochana
18.06.06 00:09, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
:( okropnosc:( to bardzo niesprawiedliwe:( ale teraz Bozia ma Go pod swoją opieką i TAM na pewno będzie miał dobrze. Dobranoc Kochana:*************
17.06.06 23:53, Plapla // Ja tak jakoś od dawna prawie zawsze noszę
// skasuj komentarz
aparat ze soba....lubie duże torebki,więc sie mieści:))....margeritki masz sliczne.
17.06.06 23:03, Plapla // Jej..........to okrutne:((....niesprawiedliwe:(....
// skasuj komentarz
może dziecinnie zabrzmi,ale ja nie chce tak,żeby dzieciaki odchodziły:((((.........A twoja praca....teraz juz wiem,dlaczego moja intuicja odwiodła mnie od zostania nauczycielką:)....a tak serio,ja jestm nerwus i po pierwszym tygodniu pracy z dziećmi wytłukłabym połowę....:))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że mój wpis Cię zainteresował. Dziękuję za poświęconą chwilę na komentarz :)