poniedziałek, 6 grudnia 2010

16.03.06 // Stereotypowo nie radzimy sobie z komplementami

Kto z nas nie lubi wyglądać ładnie. Czuć się dobrze w danym ciuchu, fryzurze, makijażu. Jesteśmy szczęśliwe dzierżąc pod pachą nową torebkę, sprężystym krokiem przemierzamy drogę w nowych bucikach. Wyglądamy dobrze i wiemy o tym, a jednak...
Komplementy generalnie wprawiają ludzi w zakłopotanie. Chwaleni albo ignorują chwalącego, albo zmieniają temat, albo nieśmiertelnie odpowiadają: "Ta bluzka...a to wiesz, z przeceny, nic nadzwyczajnego".
Czyżbyśmy byli tak małej wiary w siebie, czyżby pokutowało wśród nas takie niedowartościowanie? Przecież Polki to podobno jedne z piękniejszych kobiet w Europie, mamy gust, potrafimy się ubrać, a i w sklepach jest też już na czym oko zawiesić.
W czym więc rzecz?
Czyżby znowu zamierzchły schemat wpajany nam od pokoleń, że skromnym trzeba być, nie wyrastać ponad poziom, nie szokować, nie zwracać uwagi zbytniej na siebie, bo ...nie wypada.
Ale czasy już inne, teraz bez umiejętności sprzedawania swojej wiedzy i aparycji, ani rusz, uczmy się więc odwagi w wyrażaniu siebie , a komplementy traktujmy jak dowód na to, że jesteśmy, hmmm, całkiem, do rzeczy :)


komentarzy [62] Komentuj z głową »
zadowolona
01.04.06 11:22, Madzia**** // :))
// skasuj komentarz
Śliczny, słodziutki piesiuuunioooo :)))))) Zapraszam też do mnie:)))
leń
18.03.06 20:37, rudowłosa
// skasuj komentarz
wyleciałam z Mikołajem, bo obecnie zdjęć mi brakuje, ale postanawiam zmienić i zmienię wkrótce! lubię tylko łacinę, polski, filozofię, historię i wok w szkole, więc 'katuję' mój umysł tym z premedytacją..!
spokojna
18.03.06 20:36, Jagodzia moderator
// skasuj komentarz
kochana ja o Tobie pisała,żem piekną mamuśke mam i no i,że masz sie czym chwalić a Ty mi ją pokazać każesz.ot dowód: 18.03.06, cztery-lapy // » No to ją pokaż, pokaż, pokaż. Musi być piękna, bo po kim Ty byś była taki cudeniek, pchełko ??? :)))) / smutno :(
spokojna
18.03.06 20:13, Jagodzia moderator
// skasuj komentarz
wydziedziczyłaś mnie?:(
18.03.06 20:10, Esti // })i({
// skasuj komentarz
no znalazlam ta sliczna mordeczke..hehe ale on slodki pozdrawiam:***
18.03.06 19:54, Efcia-szczecin // piękny piesio
// skasuj komentarz
widzę tutaj miłość do psiaków hehe:) zupełnie tak jak ja:P trzymaj sie Kobieto:)pozdrawiam gorąco:))))papa
spokojna
18.03.06 19:51, alexisas
// skasuj komentarz
komplement= buraczek na twarzy :D
spokojna
18.03.06 18:14, Jagodzia moderator
// skasuj komentarz
a ja mam piekna mamusie,której mi kazdy dzieciak moze pozazdroscic.i nie da sie nie powiedziec ze jest Polką;P ;* (+).
leń
18.03.06 18:13, rudowłosa
// skasuj komentarz
och, ja do skromnych nie należę. kompleksów większych nie mam... czasami denerwują mnie braki w mojej wiedzy, ale ogólnie staram się wykorzystywać to, co wiem, to, co mam... i jako ambitna uczennica braki nadrabiam. (trochę się pogubiłam, za dużo myśli w głowie, ale mam nadzieję, że mnie zrozumiałaś).
szczęśliwa
18.03.06 17:38, pussy
// skasuj komentarz
new wpis--->>wreszcie:P
18.03.06 15:27, Kaś
// skasuj komentarz
podoba mi sie notka;) pozdrawiam!
18.03.06 15:08, Kasia24 // mnie
// skasuj komentarz
to odstraszają tylko mecze piłkarskie - ale po tym, jak zobaczyłam raz kolegę (dostał na beczu butelką w głowę!) to jakiejś traumy się nabawiłam... i choć na dobry mecz bym poszła, na lokalny bym się bała :(
zmęczona
18.03.06 14:21, Oliwcia
// skasuj komentarz
oj jakos dawno juz tu nie byłam...ja lubie komplementy..zawsze na nie odpowiadam usmiechem :D hehe pozdrawiam
18.03.06 13:37, Surrealistka // słodka psina.
// skasuj komentarz
Jakoś więcej kotów na Sunsilku niż psiaków. Twój jest sweet. Pozdro600
18.03.06 07:13, Dieselka
// skasuj komentarz
wejdz do mnie a dowiesz sie czego jeszcze nie wiesz o milosci :)
18.03.06 07:13, Dieselka
// skasuj komentarz
wejdz do mnie a dowiesz sie czego jeszcze nie wiesz o milosci :)
17.03.06 22:54, Narazie papa
// skasuj komentarz
:)
smutna
17.03.06 22:16, hari
// skasuj komentarz
to chyba moja grupka łamie ten stereotyp wzorowo. albo narcyzy z nas:) pozdrawiam:)
zajęta
17.03.06 19:53, Pulpecja * Dudzinka moderator // :)))))
// skasuj komentarz
Ja w komplementy na swój temat nie wierzę, wystarczy wnilkliwsze spojrzenie na mnie i wszystko jasne :D Jak tam zdrówko ??? U mnie Beti chora znowu... A ja zabiegana, zapracowana...Buziaki :))))))
zakochana
17.03.06 17:09, Maduixa // fajny temat poruszylas
// skasuj komentarz
coz to chyba prawda, nie bardzo umiemy przyjmowac komplementy, jeszcze oczywiscie zalezy jakie. Mnie bardzo czesto pesza mile docinki na ulicy od facetow w Hiszpanii, wiele z nich jest poetyckich (nie przecze ze zdarzaja sie takie na miare naszych roboli czyli lala biuscik ci sie rozwala itp), nazywaja cie krolowa, najpiekniejsza istota na ziemi, nie widzialem morza dopoki nie zatonolem w twoich oczach itp. To jest moze i czasem przesadzone ale bardzo bardzo mile dla nas kobiet:) buziaczki
17.03.06 16:29, daYtonka
// skasuj komentarz
Nie, nie, nieee... Z wielkimi podziekowaniami ale podsuwanie mu pomyslow NIE jest dobrym pomyslem:P On ma tyle pomyslow, ze jego pomysly nam bokiem wychodza bo to pomyslowy czlowiek :P I takim oto pomyslowym masłem maślanym z pozdrowieniami koniec tematu:D
spokojna
17.03.06 16:15, lovelka
// skasuj komentarz
Piątek. Dla mnie weekand zapowiada się pracowicie, musze nadrobic to czego nie zdąrzyłam zrobić w tygodniu.
17.03.06 15:04, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
HiHi... Z Nata:PP A konkretniej ze stronki tego twojego... TeatsyQ =]
zakochana
17.03.06 13:55, *buskowianka*
// skasuj komentarz
U mnie śnieg, ale w sercu słonce, w pokoju klimat wajkacyjny, a ja padam zmordowana po silowni. Buzka i plusik
zakochana
17.03.06 12:28, 33Lola
// skasuj komentarz
moim zdaniem w dzisiajszych czasach to trudno juz spostrzec czy to co burcza panowie jest komplementem czy tez czyms zgryzliwym a co do paznokci to ja sama lubie tylko uywardzac je by sie nie polamaly :) jejku a ten pies twój to jest super poprostu
spokojna
17.03.06 12:27, szczęściara1976 // kochana
// skasuj komentarz
przeczytaj sobie moje komentarze u Zabki przy ostatnim wpisie:) a tak jeszcze dodatkowo- ja nie bylam nawetw przedszkolu taka jak napisalas:/to nie kwestia czy ma sie rodzenstwo! tylko wychowania od poczatku!ja sie od malego wszytkim dzielilam,wiedzialmze o wszytko trzeba poprosci ,zapytac,podziekowac!tu nie ma znaczenia czy jest sie jedynakiem czy nie!!!
zakochana
17.03.06 12:26, Strusiuuu moderator
// skasuj komentarz
z blue curacao!!!
zakochana
17.03.06 12:19, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
A jak zdroweczko Kochana??:>
17.03.06 12:04, Carolinaaa
// skasuj komentarz
zapraszam za śmierdzący temat
zajęta
17.03.06 12:01, _brunetka
// skasuj komentarz
schemat :P sorki za błąd
zajęta
17.03.06 12:01, _brunetka
// skasuj komentarz
trzeba szokowac :D ten temat był zle wpajany :P
zajęta
17.03.06 11:54, **Kirke**
// skasuj komentarz
uwielbiam komplementy i zawsze milo mi je slyszec ale pod warunkiem ze sa szczere. Zapraszam do obejrzenia zdjec PYSIA
sexy
17.03.06 11:30, Szysia
// skasuj komentarz
Lubisz misie?? :)
zakochana
17.03.06 11:29, *Pomidores los Ciagnikos moderator
// skasuj komentarz
No jesteśmy piękne :D obie o tym wiemy kochana :D :*:*:*
17.03.06 11:23, Esti // })i({
// skasuj komentarz
wystarczy spojrzec na ta mordke i tesz mam zamieszanie co piekno z nami wyprawia:D:D:D
sexy
17.03.06 11:22, Angelaaa
// skasuj komentarz
posmyram go od Ciebie za uszkiem :)))
sexy
17.03.06 11:19, Angelaaa
// skasuj komentarz
to rób!!! może nimi wiosne przywołasz!!! ;)))))
zakochana
17.03.06 11:16, Strusiuuu moderator
// skasuj komentarz
ja tam jestem potwierdzeniem naszej babskiej prózności i uwielbiam komplementy :D chociaż wszystko ma swoje granice i jesli ktos poprostu przesadza znadmiarem słodzenia to ........wiecie od nadmaru słodkiego można ........:) zostawie bez komentarza :)
zadowolona
17.03.06 11:07, Iv
// skasuj komentarz
ojjj żebyś wiedziała :) tylko ostatnio coś mówił że nie wie kiedy bedzie wracał :( bo miał byc w ten week ale coś chyba nie puszczą ich jednak :(
szczęśliwa
17.03.06 11:06, Żabka moderator
// skasuj komentarz
o komplemetach sie już wypowiadałam wiec teraz tylko robie głasiu głąsiu ślicznotce z fotek po główce. a Tobie + zostawiam
zakochana
17.03.06 00:53, 33Lola
// skasuj komentarz
?? nie podoba mi sie temat z tymistereotypami w tym miesiacu ja strajkuje stereotypów nie umieszczam :P a ja mówie slodkich snów i papa
17.03.06 00:15, mamuśki :)
// skasuj komentarz
a ja bym chciała powiedziec tak jestem piekna no ale to byłoby kłamstwem noo :/
16.03.06 22:01, Narazie papa
// skasuj komentarz
Jeny jaka ona jest słodziutka ;) Nie moge sie napatrzec :) + Buziaczki ;*;*
zakochana
16.03.06 19:10, Czarno_to_widzę
// skasuj komentarz
OO tego jeszce nie widizalam na sunsilk tzn ttakiego tematu;) kiedys wlasnie mowilam a to takie sobie it. ale pozniej gdzies przecyztalam lub uslyszlama nie pamietam bo dosyc dawno to bylo, ze to nie jest kulturalne odpowiadajac na komplement takimi stwierdzeniami jak podalas..dlatego od tamtej pory mowię, "dziekuje, mi tez się podoba" lub cos w tym stylu;) oczywsicie robie skromny usmieszek,a czasem sie czerwienie jezeli komplementuje mnie męzczyzna,ale odpowaidam stanowczo jak wczesniej napisalam:D pozdrowka!
16.03.06 19:09, Joker // Miauuu
// skasuj komentarz
Mam cie w ulubionych miauuuuuuu
zadowolona
16.03.06 19:09, Wioletka1127
// skasuj komentarz
Ja zawsze mojej Madzi mówie że jest mądra ,śliczna itd i teraz się ona chodz chwali każdem jaka jest:),ale uważam że dobrze bo w przyszłości będzie umiała odbierać komplementy
16.03.06 19:04, nie_moge_być_sobą
// skasuj komentarz
HiHi Oh Kobito... Wiesz co napisać=] A jak już wiesz to ladnie to napises:P:P
16.03.06 18:10, SpaceMan
// skasuj komentarz
Ech kochana ta Dorotka nasza-co my bysmy bez Niej zrobili?;))
16.03.06 18:09, daYtonka
// skasuj komentarz
Nooo masz duzo z mojego profesora! Czy wy sie czasem nie znacie?:> tez ostatnio wspominał o komentarzach, o tym ze kobiety czesto nie przyjmuja ich powaznie a nawet sie obrazaja... A dla facetow jest oczywiste, ze kobieta jest piekna i pozadana:) Noo a po lekcji wychodzilam z klasy jako pierwsza i sie za mną wydarł "Dorotko jesteś piękna!" na co ja "DZIEKUJE!! Profesor tez:D"
zakochana
16.03.06 18:05, *buskowianka*
// skasuj komentarz
Zgodze sie z e cos w tym jest. Ja jednak lubie jak faceci prawią mi komplementy, choc czasem potrafia mnie wprawic w zaklopotanie, ale to raczej sposobem patrzenia niz slowami. Najczesciej usmiecham sie i mowie dziekuje i przechodze do innych spraw. Ale w srodku czuje sie dumna z siebie, choc na zewnatrz nie pokaze, chyba ze ktos rozpozna to po sposobie spojrzenia, czy chodzenia :D W koncu jestesmy tego warte
spokojna
16.03.06 16:21, szczęściara1976 // ja wlasnie reaguje inaczej na komplement
// skasuj komentarz
"Dziekuje" ale zcasem dodaje" WIemze ladna bluzka:) sama ja wybieralam przeciez";takie stwierdzenia czasem wywoluja dziwne miny ...ze ja taka zarozumiala jestem chyba;)
16.03.06 15:26, błękit_trawy
// skasuj komentarz
stroimy się niewiadomo ile, stoimy przed lustrem, staramy się wyglądać świetnie, a gdy osiagniemy cel i ktoś nas pochwali, mówimy: co coś ty? ja? nieeeee...przecież mam taką brzydką fryzurę, stare ubranie.. itp. powiedzenie: dzięki, chciałam dzisiaj super wyglądać i widzę, że osiągnęłam efekt... uznawane jest w społeczeństwie jako samouwielbienie lub objawa zarozumialstwa :|
spokojna
16.03.06 15:03, lovelka // Ja tam jeszcze lubie malować paznokcie na beżowo:)
// skasuj komentarz
A wiesz, co? Ja też Cię kocham:) I plusuje, i uczyć się galopuje:P. Czy Polki sa najładniejsze to nie wiem,a le dużo umiemy znieść, umiemy wszystko zrobić, jesteśmy doskonałymi żonami, matkami i nie tylko:P. I w ogóle jesteśmy najlepsze dlatego +
spokojna
16.03.06 14:57, Nieistotna moderator
// skasuj komentarz
Jeszcze sie nie nauczylam ale juz mi calkiem niezle idzie przyjmowanie komplementów, wlasciwie to idzie mi wspaniale, mowie dziekuje, to milo ze tak mowisz, milo ze to doceniasz, ostatnio nawet jak dawny przyjaciel powiedzial mi ze zawsze chcial sie ze mna przespac powiedzialam "och jak milo, schlebia mi to, ciesze sie ze odwazyles sie mi to powiedziec, i milo ze nigdy tego nie wprowadzales w zycie, to wspanialy komplement" :)
16.03.06 13:07, Esti
// skasuj komentarz
Kobiety sie wstydza i nie potrafia podziekować za komplement...a przecież tak lubia je dostawać...Dziewczyny to nic strasznego podziekowac....zapraszam do mnie i pozdrowionka
sexy
16.03.06 13:02, Angelaaa
// skasuj komentarz
" na zbity pysk " albo dama podczas masażu.... :))) hehehhe no fajna modelka , fajna :)
szczęśliwa
16.03.06 12:46, a-a-a
// skasuj komentarz
Kiedyś byłam 'ofiarą' doświadczenia na zajęciach z komunikacji międzykulturowej... i prof powiedziała do mnie: "Ma pani bardzo ładną bluzeczkę" ... a ja na to: dziękuję :) ... a ona: "Nieee, prawdziwy (stereotypowy) Polak powiedziałby, że 'stara' nie ma się czym zachwycać" ... euuupsss... i wyszło, że lepiej by mi było wśród Hiszpanów ;)))
16.03.06 12:34, Kasia24 // był okres
// skasuj komentarz
kiedy komplementy przyjmowałam z zawstydzeniem... teraz jednak uśmiecham się, bo WIEM że dobrze wyglądam :)))) i wcale nie mam się czego wstydzić :)))
szczęśliwa
16.03.06 12:33, Żabka moderator
// skasuj komentarz
moze masz troche racji, że nalezy siebie doceniać. powinno tak byc. ja od zawsze komplementy traktowałam jako fakt ze ktos poprostu chciał być miły, a nie ze tak naprawde tak mysli. pozdrawiam. ps. fajny temat poruszyłas
spokojna
16.03.06 12:18, *szwagierka moderator
// skasuj komentarz
ja dokładnie taka jestesm... a może bylam, bo powoli uczę się odpowiadać "dziękuję" zamiast "no coś Ty, to ..." :-) Pozdrawiam!
zadowolona
16.03.06 11:25, Iv
// skasuj komentarz
ja jak mi koleżanka powie ze mam coś fajnego to zawsze odpowiadam że wiem o tym że jest fajne i dziękuje :) zawsze się śmieją z mojej skromności :D
szczęśliwa
16.03.06 10:52, monikka
// skasuj komentarz
Hmmm. Ja tez nigdy nie wiem jak sie zachowac gdy ktos mnie chwali. Jakos glupio sie wtedy czuje...Milego dnia zycze.Buziak.Pa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że mój wpis Cię zainteresował. Dziękuję za poświęconą chwilę na komentarz :)